DSpace Repository

Avrupa Birliği içerisinde ceza işlerinde karşılıklı işbirliği

Show simple item record

dc.contributor.author Atilla Öztürk, Gülden
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:39:23Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:39:23Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11156 NULL
dc.description.abstract " Hürriyet, kanunların müsaade ettiği her şeyi yapabilme hakkıdır." Montesquieu Montesquieu bu sözünde, kanunları temel almaksızın hür ve özgür bir düzenin kurulamayacağından söz etmektedir. Fakat bir devlette, sadece kanunları temel alan bir sistemin, her zaman hür bir ortam sağlayacağı tartışma konusudur. Şöyle ki, herhangi bir serbestiye izin vermeyen kanunlar ilgili ülkede uygulanıyor olabilir. Bu sebeple, kanunları, vatandaşlarının özgürlükleri doğrultusunda uygulayacak olan bir yönetim sistemine ve bu uygulamalara araç olacak çeşitli politikalara ihtiyaç vardır. Avrupa Birliği'ni kuruş düşüncesinde de kanaatimizce aynı mantık ile hareket edilmiştir. Her ne kadar Maastricht Antlaşması ile birliğin temellerini Avrupa Toplulukları oluştursa da, Toplulukların yanına ikinci sütun "Ortak Dış Politika ve Güvenlik Politikası" ve üçüncü sütun "Adalet ve İçişlerinde İşbirliği Politikası" eklenmiş ve üç sütun üzerine kurulu Avrupa Birliği inşa edilmiştir. Amsterdam Antlaşması ile de üçüncü sütun "Cezai Alanda Polise İlişkin Hususlarla Adli Konularda İşbirliği" adını almıştır. Çalışmamızın birinci bölümünde öncelikle Avrupa Birliği üçüncü sütununun hukuki durumu değerlendirilecek, ikinci bölümde özgürlük, güvenlik ve adalet alanı kavramlarına değinilecektir. Son bölümde ise üçüncü sütun çerçevesinde Ceza Hukuku Alanında Adli ve Polis İşbirliği başlığı altında Avrupa Polis Teşkilatı, Avrupa Adli Birimi, Avrupa Savcılığı, Avrupa Adli Yargı Ağı, Avrupa Yakalama Müzekkeresi konularında bilgi verilecektir. "Freedom is the right of doing everything which the laws admitted." Montesquieu In this allegation Montesquieu speaks that, it isn't able to organize a way of independent and free regime without grounding the laws. But in the state, the regime elicits a free atmosphere which is grounding the laws all along, is contestable. To the effect that, the laws that aren't allowed any free agency can be able to apply in the state which is concerned. Because of this, there is a need of managerial system which will apply the laws in accordance with the citizen's freedoms. In my opinion, the installation consideration of The European Union, has been acted with same logic. Despite The European Union's basics have formed with The European Communities in Maastricht Act , alongside the communities, there is a second pillar "Comman Foreign and Security Policy" and a third pillar "Cooperation In The Fields of Justice and Home Affairs" had been added and The European Union which is established onto the three pillars had been built. The third pillar has been named "Police and Judicial Cooperation In The Criminal Matters Agencies" with Amsterdam Act. In teh first section of our study, before all else the judicial position of the third pillar of The European Union is going to assess, in the second section the conception of freedom, security and justice area are going to be mentioned. In the last section, as a part of third pillar, there is going to acquaint about The Europol, The Eurojust, The Office of The European Prosecutor, The Eurpean Judicial Estimation Network and The European Procept of Landing a Criminal below the title of Police and Judicial Cooperation In Criminal Matters Agencies. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Avrupa Birliği içerisinde ceza işlerinde karşılıklı işbirliği en_US
dc.title.alternative Mutual cooperation on criminal works in European Union en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account