DSpace Repository

Bankacılık hizmetlerinin pazarlanması: Halkbankası Samsun Bölge Koordinatörlüğü uygulama örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Kayan, Mustafa Ömür
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:39:03Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:39:03Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11150 NULL
dc.description.abstract Dünyanın birçok gelişmiş ülkesinde ülke ekonomisinin en büyük bölümünü hizmet sektörü oluşturmaktadır. Bugün geleneksel olarak hizmet işletmesi olarak tanımlanabilecek işletmelerin yanında somut ögelerin ağırlıklı olduğu ürünler üreten işletmeler de kendilerini hizmet sunan işletmeler olarak tanımlamaktadırlar. Bu durum hizmetlerin ekonomik hayattaki önemini göstermektedir. En temel fonksiyonu finansal sistem içinde tasarruf edilen fonları toplayıp, fon ihtiyacı duyan kesime aktarmak olan bankalar da birer hizmet işletmesidir. Finans sektörünün en önemli aktörlerinden olan bankalar işlevleri ve sundukları hizmetlerle ekonominin de temel yapı taşlarındandır. Hizmetler genellikle üretildikleri yerde tüketilmek zorunda olduklarından hizmet işletmeleri için hizmetlerin dağıtımında doğrudan dağıtım mümkün olan tek dağıtım kanalıdır. Son zamanlara kadar bankalar da ürettikleri hizmetleri şubeler aracılığıyla doğrudan hizmetin üretildiği yerde sunmaktaydılar. Fakat teknolojik gelişmelere bağlı olarak oluşan elektronik tabanlı alternatif dağıtım kanalları sayesinde banka hizmetleri şubelerden bağımsız olarak sunulabilmiştir. Bu çalışmada bankacılık hizmetlerinin pazarlanması konusu incelenmiş, banka hizmetlerinin sunumunda hizmet sunumu ile hizmet üreticisinin birbirinden ayrılmasını sağlayan elektronik tabanlı dağıtım kanallarından olan kredi kartlarının Halkbank'taki uygulaması genelde banka düzeyinde, özelde Samsun Bölge Koordinatörlüğü düzeyinde incelenerek alternatif dağıtım kanallarının banka hizmetlerinin pazarlanmasındaki etkisi araştırılmıştır. In most of the developed economies service sector is the largest part of the national economy. In addition to the business that are traditionally defined as service business, businesses that are producing concrete element dominated products defines themselves as service businesses. This proves the importance of services sector for economic activity. Banks whose basic function is to collect saved funds and channel those funds to those who need them are an example of service businesses. As being the most important agent of the financial sector, banks are one of the most important fundamental elements of the economy by the services they provide and functions they perform. As services should be consumed at the place where they are produced direct distribution is the only available distribution channel for services businesses. Until recently, banks have been delivering their services through their branch networkæ however as a result of technological improvements in alternative electronic data based distribution, they are able to provide their services without depending on the branch network. This study was conducted to examineæ on a general term Halkbank's Credit Card Division and on a more exclusive basis the Samsun Regional Officeæ the effects on the application of electronic based data delivery which separates the service provider from the service distribution. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Bankacılık hizmetlerinin pazarlanması: Halkbankası Samsun Bölge Koordinatörlüğü uygulama örneği en_US
dc.title.alternative Marketing of banking services:An implementation reference at T. Halkbank Samsun Regional Office en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account