dc.description.abstract |
Gıda Sanayii gelişmekte olan ülkelerin ekonomik kalkınma sürecinde önemli rol oynayan bir sanayii dalıdır. Bu sanayii dalı çok kısa tarihi olan ve yeni yeni dışa açık ekonomik politikalara önem vermeye başlayan Türkmenistan içinde sağladığı istihdam ve yabancı doğrudan yatırımlar bakımından önemli bir yere sahiptir. Türkmenistan'da Gıda Sanayiinin gelişim süreci 1990'lı yılların ortalarında başlamış ve özellikle türk girişimcilerinin yatırımları ile önemli ölçüde gelişim göstermiştir. "Türkmenistan Pazar Çevresini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi: Sektörel Bir İnceleme" konulu bu çalışmada, Türkmenistan'ın gıda sanayiisi ve gıda pazarı ele alınmıştır. Bu kapsamda ilk olarak, pazar çevresi ve pazar çevresini etkileyen faktörler ele alınmıştır. Bir sonraki bölümde, tanıtım amaçlı Türkmenistan'ın genel yapısı incelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde, dünya gıda sanayiine genel bir bakış ele alınmış, Türkmenistan Gıda Sanayisinin ve Gıda Pazarının özellikleri ve üstünlükleri analiz edilmiştir. Bu bölümde ayrıca, Türkmenistan Gıda Sanayiinin ve Gıda Pazarının "güçlü" ve "zayıf" yönleri belirlenerek SWOT analizi yapılmıştır. Sonuç kısmında ise, genel değerlendirme yapılarak öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: 1) Türkmenistan Gıda Sanayii, 2) Pazar Çevresi, 3) Pazar Çevresine Etki Eden Faktörler, 4) Pazar Değerlendirmesi, 5) SWOT Analiz Food İndustry is one of the industrial branches that plays important role on economical development process of developing countries. This industrial branch ownes important place, in terms of employment and foreign direct investment potential, in Turkmenistan's economy too, which newly started to attach importance to extroverted economic politics. Food İndustry of Turmenistan started to develope in the middle of 1990's and especially turkish enterprisers have high contribution to this process. İn this study Turkmenistan's food industry are examined with the title "Evaluation of Factors Affecting Market Environment of Turmenistan: Sectoral Analysis". The first part of study provides general information about market environment and factors affecting market environment. In next part of study general information about Turkmenistan's country structure is given. In the third part of study, general outlook of world food industry is given, features and advantages of Turkmenistan's Food Industry and Food Market is analysed. In this chapter also, "strong" and "weak" points of Turkmenistan's Food Industry and Food Market has been defined by SWOT analyse. Finally an overall appraisal has evaluated and proposals has presented. Keywords: 1) Turkmenistan's Food Industry, 2) Market Environment, 3) Factors That Effect Market Environment, 4) Market Evaluation, 5) SWOT Analyse |
en_US |