DSpace Repository

Turizm pazarlamasında bilgi iletişim teknolojileri: Seyahat acentaları internet siteleri üzerine uygulamalı bir çalışma

Show simple item record

dc.contributor.author Çevik, Samet
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:32:27Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:32:27Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11044 NULL
dc.description.abstract Bilgi iletişim teknolojileri ve internetin gelişmesiyle birlikte turizm pazarlamasında önemli değişimler ortaya çıkmıştır. Turizm sektöründeki tüm işletmelerde olduğu gibi seyahat acentaları da bu değişimden etkilenmiş ve pazarlama anlayışlarını değiştirmişlerdir. Günümüzde seyahat acentaları geleneksel pazarlama yöntemlerini geride bırakarak sahip oldukları internet siteleri aracılığıyla pazarlama yapmaktadırlar. Bu sistemde tüketiciler ihtiyaç duydukları her türlü bilgiye internet siteleri aracılığıyla ulaşabilmekte ve online olarak rezervasyon işlemlerini gerçekleştirebilmektedirler. Son yıllarda internet tabanlı seyahat acentalarının sayılarının giderek artması, seyahat acentalarını daha etkin ve tam anlamıyla müşterilerin isteklerini karşılayan internet siteleri geliştirmeye zorlamaktadır. Bu tez kapsamında turizm pazarlamasında bilgi iletişim teknolojilerinin etkileri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın uygulama bölümünde ise seyahat acentaları internet siteleri üzerine bir çalışma yapılmış ve etkin bir seyahat acentası internet sitesinde olması gereken özellikleri, son bir yıl içerisinde internet aracılığıyla en az bir adet seyahat ürünü almış müşterilerin bakış açıları ile değerlendirmeye çalışan bir anket çalışmasının sonuçlarına yer verilmiştir. Along with the development of information and communication technologies and the internet, new strategies and applications have emerged in tourism marketing. As in any business, tourism establishments, which include travel agencies, have also been affected by such changes and have started to adopt new marketing insihgts. Today, travel agencies practice marketing via worldwide web sites they own, and leave traditional marketing techniques behind. In this system, consumers can access all sorts of information through web sites and they can carry out their reservation process as online. In recent years, the increasing numbers of web-based travel agencies force travel agencies to develop web sites which are more efficient and meet the needs of customers. In this thesis, it has been attempted to present the effects of information and communication technologies in tourism marketing. In the empirical part of the research, a study has been executed on the web sites of travel agencies, while the results of a questionnaire dealing with the characteristics of an efficient travel agency web site are presented from the perspectives of customers, who have bought a travel product within the past 12 months via the internet. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Turizm pazarlamasında bilgi iletişim teknolojileri: Seyahat acentaları internet siteleri üzerine uygulamalı bir çalışma en_US
dc.title.alternative Information and communication technologies in tourism marketing: An empirical study on the web sites of the travel agencies en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account