DSpace Repository

Hizmet üreten işletmelerde hizmet maliyetini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Yalçın, Zülkif
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:32:21Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:32:21Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11042 NULL
dc.description.abstract Tarihte işletmelerin var oluşu temelde hizmet (üretimde topluluk faydası esas alındığından mal ve hizmet üretimleri kişisel olmaktan çok topluluğun çıkarlarını göz önünde bulundurduğu için hizmet) iken günümüzde bu anlayış üretim esası baz alınarak dar bir alana sıkıştırılmış ve hizmet faktörü üretim işletmelerinde göz ardı edilmiştir. Hizmet sektörünün ortaya çıkışı da bu anlara denk gelmektedir. İnsanlar sadece kullanacağı mallara ihtiyaç duymamakta aynı zamanda ihtiyaç duyduğu bilgilere ulaşmak ve yetenek ve deneyim isteyen işlerde de bu sektöre ihtiyaç duymaktadır. İşte muhasebe bilimi de bu ihtiyacın temelde sosyal sorumluluk çerçevesinde ele alması gerekirken aynı zamanda işletme lehine olması koşulu ile de bu sektörü işletme lehinde de ele almaktadır. Ancak bu sektörde yapılan muhasebe işlemleri çoğu zaman yetersiz kalmakta ve işletmelerde yönetimin ihtiyaç duyduğu bazı önemli bilgi ve analiz bu anlamda işletmelere hizmet verememektedir. Bu bilgiler çoğu zaman maliyetlemede de daha sorun çıkarmakta ve bu sorunların temel ayağını oluşturmaktadır. Türkiye uygulamasında tek düzen muhasebe sistemi bu sorunu aşamamakta aksine çoğu sektörde daha da derinleşmektedir. Bu araştırma bu sorunların ne olduğu üzerine kurularak hazırlanmıştır. Bu sorunların aşılması için de önerilerde de bulunulmaktadır. Hizmet işletmelerinde muhasebe kavramı ve işleyişi önemli olduğu gibi bu kavramın maliyetlerin de göz önüne alınarak bu sektörde derinleştirilmesi gerektiği kanaatindeyim. Have on business today, this understanding formed the basis of production, while in the service based on the principles have been compressed into a narrow space and factor has been neglected in the production services business. The emergence of service sector to come up to this moment. People just do not need to use the goods at the same time needed to access the information and the skills and experience who want to work in this industry need. The basis of science in accounting that there needs to address needs within the framework of social responsibility, while at the same time be in favor of business sector enterprises in favor of this condition are also discussed. But in this sector of the accounting process is often inadequate, and business management needs of some important information and analysis in this sense can not provide services to businesses. Often this information is also causing problems and costing of these problems have been the main pillars. In Turkey accounting system, this problem can not exceed one order, unlike in many sectors is becoming more profound. What this research is founded on these issues has been prepared. To overcome this problem is found in the proposal. Important concept and functioning of accounting in business services as well as the cost of this concept in mind in this sector with the deepening conviction that I am. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Hizmet üreten işletmelerde hizmet maliyetini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma en_US
dc.title.alternative A survey on factors affecting the cost of services at producer services enterprises en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account