DSpace Repository

Rekabetçi üstünlüğün sağlanmasında ürün tasarımı : Türk mobilya sektöründen bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Kafadar, Onur
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:30:51Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:30:51Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/11017 NULL
dc.description.abstract Tasarım, markalaşmanın ve büyümenin en önemli unsurlarından biri. İşletmeler ürün ve hizmetlerinin farklılığını, fonksiyonunu, kalitesini ifade edebilme aracı olarak artık tasarımı kullanmaktalar. Tasarımla büyümeye odaklanmaktadırlar. Bir çok işletme artık maliyet düşürmek yerine tasarım ürünler oluşturarak rekabet etmeyi tercih etmekteler. Bu çalışmanın konusu rekabet açısından ürün tasarımının öneminin incelenmesidir. Ürün tasarımı piyasa ekonomisi içerisinde ticari olarak üretilen ürünlerin kar elde etmek için pazara sunulması ve belirli bir ücret karşılığında satılan ürünlerin özelliklerini belirleyen somut yaratıcı bir etkinliktir. Bu araştırmanın amacı ürün tasarımı etkinliğinin işletmenin rekabet açısından bulunduğu sektördeki konumuna doğrudan ya da dolaylı olarak hangi düzeyde ve ölçüde etkilediğini belirlemektir. Çalışma beş temel bölüm üzerine kurulmuş olup ilk bölümde mobilya üretiminin tarihçesi incelenerek geçmişten günümüze mobilya tasarımının gelişimi ve geçmişte tasarlanan mobilyaların günümüz mobilyacılığına etkileri incelenmekteæ ikinci bölümde tasarım kavramının ne olduğu temel özellikleri ve tasarım yönetimi açısından temel tasarım stratejileri anlatılmaktadır. Çalışmanın üçüncü bölümünde rekabet ve rekabet gücü kavramları incelenmekte ve üç temel rekabet stratejisi anlatılmaktadır. dördüncü bölümde ise araştırma için seçilen Monolife firmasının tasarım açısından gelişimi, stratejik ve taktik anlamda hareketliliği incelenmektedir. Çalışmanın son bölümünde seçilen firma açısından araştırmanın sonuçları değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: 1)Tasarım, 2)Tasarım Stratejileri, 3)Rekabet, 4) Rekabet Stratejileri, 5) Mobilya Sektörü Design is one of the most important elements in branding and growth. Companies are using design as a tool which expresses their product's and service's difference, functions and quality. They focused on growth through design. Companies, instead of trying to reduce costs, they now preferred to develop designer products for competition. The subject of this thesis is an analysis on product design in the perspective of competition. Product design is launching products to make profit and a concrete creative activity that determines the features of a product to present the product to market. The aim of this study is to analyse the level of direct or indirect effects of product design activity on the competitiveness of the enterprise. This study has been established on five chapters and the first chapter describes the historical development of the furniture design and the effects of the previous designs on the contemporary furniture making. In the second chapter the design concept, the fundamental features of design and the essential design strategies in the perception of design management are discussed. In the third chapter the concepts of competition and the power of competition are being examined and 3 foundations of competition strategy are being defined. In the fourth chapter the development of design making, strategic and tactical movements of Monolife, the company chosen for the research, were analysed. In the last chapter the results of the research was evaluated from Monolife's point of view. Key World: 1) Design, 2)Design Strategies, 3) Competition 4) Competition Strategies, 5) Furniture Sector en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Rekabetçi üstünlüğün sağlanmasında ürün tasarımı : Türk mobilya sektöründen bir uygulama en_US
dc.title.alternative Competitive advantage in ensuring product design: An application from the Turkish furniture sector en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account