DSpace Repository

Otel işletmelerinde elektronik pazarlama: İzmir ili dört ve beş yıldızlı otellerinde uygulamalı bir çalışma

Show simple item record

dc.contributor.author Turdaliev, Chyngyz
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:29:45Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:29:45Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10998 NULL
dc.description.abstract Başlangıç aşamalarında coğrafi bölgelerle sınırlanmış olan pazarlama faaliyetleri bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte coğrafi sınırlarını aşarak küresel bir alana yayılmıştır. Turizm pazarlamacıları geleneksel pazarlama yöntemleri ile ulaşamayacakları kadar çok tüketici ile internet sayesinde doğrudan iletişim kurabilmektedirler. Günümüzün rekabetçi iş dünyasında konaklama işletmeleri elektronik pazarlamanın yadsınamaz önemini ve yeni pazarlara ulaşımdaki fonksiyonunu kavramalıdır. İş dünyasındaki bu değişimleri dikkate alarak yapılan bu çalışma otel işletmelerinin internet yoluyla pazarlamaya yönelik yaklaşımlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde pazarlama, turizm pazarlaması ve elektronik pazarlama kavramları ile genel özellikleri işlenmiştir. İkinci bölümde ise otel işletmeleri konusunda kısaca bilgi verildikten sonra elektronik pazarlamanın otel işletmelerine yararları üzerinde durulmuştur. Üçüncü ve son bölümde otel işletmelerinde elektronik pazarlama ve sağladığı avantajlar ile ilgili bir araştırmanın verileri analiz edilmiş, ileri sürülen hipotezler test edilmiştir. Alan araştırması ve literatür taramasının sonuçlarına bağlı olarak otel işletmelerinde elektronik pazarlamanın etkileri üzerine bir değerlendirme yapılmış ve turizm pazarlamacıları için öneriler getirilmiştir. Marketing activities, which had been limited by geographical borders in the beginning, has reached out of geographical borders and disseminated globally parallel to the development of information and communication technologies. Tourism marketers now can communicate directly with numbers of consumers who could not be reached by using traditional marketing techniques by the help of internet technologies. In today's competitive business environment hotel enterprises have to understand the ultimate importance of electronic marketing and its function in reaching to new markets. This study which was done by taking these changes in the business environment into consideration aims to analyze the approaches of lodging enterprises to marketing by the internet. In the first part of the study, the concepts of marketing, tourism marketing and electronic marketing and their features were examined. In the second part, after giving brief information on hotel enterprises, the benefits of electronic marketing to hotel enterprises were emphasized. In the third and the last part, the results of a survey on electronic marketing at hotel enterprises and its benefits were analyzed, hypotheses were tested. Based on the results of the empirical study and literature review, a general evaluation on the impacts of electronic marketing at hotel enterprises was done and some suggestions for tourism marketers were made. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Otel işletmelerinde elektronik pazarlama: İzmir ili dört ve beş yıldızlı otellerinde uygulamalı bir çalışma en_US
dc.title.alternative Electronic marketing in hotel enterprises: an empirical study at four and five stars hotels in İzmir en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account