DSpace Repository

Kırgızistan turizm potansiyelinin belirlenmesi ve uygulanabilecek turistik ürün çeşitleri

Show simple item record

dc.contributor.author Minbaeva, Aijana
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:29:00Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:29:00Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10985 NULL
dc.description.abstract Turizm küreselleşme olgusuyla birlikte yaygınlık kazanıp bütün ülkelerin ekonomiğin en önemli konuma gelmiştir. Sınırlar ortadan kalkınca dünya da küçülmeye başlamış ve insanlar daha uzak mesafelere etme eğilimine girmiştir. Turizm bugün dünya gayrisafi hasılasının önemli bölümünü oluşturan bir sektör konumundadır. Turizm Kırgızistan açısından son derece önemli bir sektör olarak görülmektedir. Kırgızistan dünya turistik pazarına aktif şekilde çıkmakta, farklı doğal güzelliklere ve bozulmamış doğaya sahip olan bir ülkedir. Turizm ürün potansiyelinin bakımından oldukça elverişli bir bölgedir. Yaptığım bu tez çalışmasında Kırgızistan'da varolan turizm ve turizmin potansiyeli ele alınmıştır. İlk bölümde turizm arzı ve turistik ürün kavramlarının tanımları yapılmış. Turistik ürün politikası, çeşitlendirmesi ve turizm talebi incelenmiş. İkinci bölümde Kırgızistan hakkında genel veriler verilmiş, fiziki coğrafya özellikler tarihi değerler Kırgızistan turizminin mevcut durumu ve turizm potansiyeli belirlenmiş. Ülkemizde mevcut turistik ürünler ve turistik ürün çeşitlendirmesi ise tezimin üçüncü bölümünde yer verilmiştir. Bu bölüm turistik ürün çeşitlerinin değerlendirmesi, destekleyici turistik ürün çeşitleri, gereken turistik ürün çeşitlendirmesi gibi alt bölümden oluşturmaktadır. The fact of globalization: tourism gets the most important position and has gained the prevalence in economy of all countries. With the vanishing borders the world began to shrink and people started to travel for longer distances. As an industry nowadays tourism creates an important part of the World's gross product. In terms of Kyrgyzstan tourism as an industry is extremely important. Kyrgyzstan, with its natural beauty and wilderness areas is actively making headway on a world tourist market. It's a very suitable area in terms of tourist product potential. Existing tourism and tourism potential has been taken in this thesis. The definition of the tourism supply concept and tourism product has been made in the first chapter. Tourism product policy, diversity and tourism demand were studied in here. General data about Kyrgyzstan such as geography features, historicity tourism situation as of today and tourism potential were given in the second chapter. In the third chapter of the thesis there are descriptions of present tourism product and tourism product types which are available in country. This chapter contains such subsections as evaluation of types of tourism products, necessary types of tourism product. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Kırgızistan turizm potansiyelinin belirlenmesi ve uygulanabilecek turistik ürün çeşitleri en_US
dc.title.alternative Determination of tourist potential in Kyrgyzstan and enforceable tourism product types en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account