DSpace Repository

İzmir'de gemi acentelerinde çalışanların iş doyumlarının belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Zehra, Karaman
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:27:57Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:27:57Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10967 NULL
dc.description.abstract Ulusal ve uluslar arası ölçekte kıt ekonomik kaynakların faydasının arttırılmasında ve bu kaynakların geliştirilmesinde taşımacılık büyük rol oynar.Taşımacılık hammadde mamul veya yarı mamullerin dar kullanım ve tüketim alanından geniş tüketim ve kullanım alanlarına doğru taşınmasıdır. Deniz taşımacılığı da taşımacılık faaliyetlerinden biridir. Deniz ticaretinde en önemli hizmet kollarından bir tanesi gemi acenteliğidir. Dünya istatistikleriyle kıyaslandığında ülkemizde acentecilik oldukça genç bir sektördür. Bu konuyla ilgili organizasyonlarını oluşturmuş, ülkemiz ithalat ihracatı için çalışan örgütlerin sayısı artmaya başlamıştır. Genel olarak organizasyonların ve aynı zamanda gemi acenteciliği yapan örgütlerin, rekabetin var olduğu ortamda ayakta kalabilmesi için öncelik vermesi gereken nokta mutlu çalışanlara sahip olma yetisidir. Mutlu iş görenlere sahip olmanın yolu onları tatmin edilmesinden geçmektedir. İş doyum tatmini kavramı ilk kez 1920'li yıllarda ortaya çıkmış,1940'lı yıllarda giderek önem kazanmıştır. Günümüzde ise birçok araştırmacının ilgisini çeken konular arasındadır. Bu araştırmada gemi acenteliği sektöründe çalışanların yaptıkları işten duydukları memnuniyeti ortaya çıkarmak için "anket çalışması" yürütülmüştür. Bunun içinde İzmir Bölgesinde faaliyet gösteren bazı gemi acentesi çalışanları ankete tabi tutulmuştur. Bu alan çalışmasında genel olarak gemi acentesi çalışanlarının iş doyumlarının ortalamanın üzerinde olduğu ve bu durumun farklı özelliklere sahip çalışanlar için de büyük ölçüde geçerli olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: İş doyumu, gemi acenteleri, taşımacılık sistemleri The transportation has an important impact in the increase of benefits of limited resources in terms of national and international scale, and in the development of these resources. The transportation is forwarding the raw materials, semi finished products and products from limited usage and consumption areas to broad usage and consumption areas. Sea transportation is also one of the transportation systems. One of the most important service providers in Maritime Trade is Ship Agents. Once it has been compared with the world statistics, the shipping agency in Turkey is very young industry. The number of organizations of which structure concerning this issue ,and working for our country's importing and exporting, is increasing. The priority for generally organizations and at the same time for Ship Agents shall be having the ability of having happy employees in order to be standing in the competitive environment. The way of having happy employees is to make them satisfied. The term of job satisfaction is first appeared in 1920s and become important in 1940s. And today it is one of the subjects that attract the researchers. In this study, "survey" is conducted in order to determine the job satisfaction levels of Maritime Organisation Staff who work in the Ship Agents. Therefore some staff of ship agents which are operating in Izmir Region have involved in this survey. In this study it is found out that generally the job satisfaction level of ship agent staff is higher than the average and this is mostly valid for the ones with different qualifications. Key Words: Job satisfaction, ship agents, transport systems en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title İzmir'de gemi acentelerinde çalışanların iş doyumlarının belirlenmesi en_US
dc.title.alternative Job satisfaction of shipping agents workers in İzmir en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account