DSpace Repository

Kazakistan turizm sektöründe e-ticaret: Seyahat acentaları ve otellerde bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Bayekeyeva, Gulistan
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:27:16Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:27:16Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10955 NULL
dc.description.abstract Uluslararası bilgisayar ağlarında son yıllarda yaşanan gelişmeler, internet'in kullanımını her alanda kullanılmasına olanak sağlamıştır. Turizm işletmeleri de pazarlama, satış geliştirme, ucuz maliyetle uluslararası bazda tanıtım faaliyetleri gerçekleştirmek için internet ortamından yoğun bir şekilde yararlanmaktadırlar. İnternet, müşterilerle istedikleri zaman kolayca rezervasyon yapma imkanı sağlayarak, müşteri ile turizm işletmesi arasında doğrudan iletişim kurmasını sağlamaktadır. Bu çalışmada elektronik ticaret kavramı değinilmiş, otellerde ve seyahat acentalarında internetin önemi araştırılmış ve Kazakistan'da otellerde ve seyahat acentalarında elektronik ticaret kullanımı incelenmiştir. Veriler anket yöntemiyle toplanmış ve anket verilerinin analizinde SPSS 15.0 for Windows paket programından yararlanılmıştır ve frekans dağılımı, crosstabs ve T-Test analizi kullanılmıştır. Sonuçlar literatür taraması yoluyla elde edilen bilgiler doğrultusunda yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler: E-Ticaret, İnternet, Oteller, Seyahat Acentaları, Kazakistan The developments in international computer networks in recent times have provided the possibility of using the Internet in every field. The tourism management also gains from the Internet media intensively with a view to carrying out the activities introducing marketing, sales development and low finances on international level. The Internet facilitates direct communication between clients and the tourism management by providing the clients with the possibility of making the reservation easily at any convenient time. E-trade and internet notions were touched, the importance of the internet in hotels and travel agencies, e-trade and internet use in hotels and travel agencies in Kazakhstan were examined in this study. The data were gathered by questionnaire and SPSS 15 for Windows was utilized to analyze the data of the survey and frequency distribution, cross tabs and T test were used. The results were interpreted through the information in literature research. Key Words: E-trade, Internet, Hotels, Travel Agencies, Kazakhstan. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Kazakistan turizm sektöründe e-ticaret: Seyahat acentaları ve otellerde bir uygulama en_US
dc.title.alternative E-commerce in tourism sector in Kazakhstan: Practice on hotels and travel agencies en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account