DSpace Repository

Perakende sektöründe zincir mağazalarda performans yönetimi sisteminin önemi ve bir uygulama örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Çakmakçı, Emre
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:26:48Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:26:48Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10947 NULL
dc.description.abstract Son yıllarda en hızlı şekilde değişen ve gelişen sektörlerden birisi perakendeciliktir. Bu değişim ve gelişim trendi ile birlikte, perakendeci firmalar birleşme ve satın alma hareketleriyle büyük zincirler oluşturma eğilimindedirler. Mağaza zincirlerinin etkin bir şekilde faaliyette bulunabilmesi ve rekabet ortamında rakipleri karşısında farklılaşabilmesi için insan gücünün performansını doğru şekilde yönetmesi gerekmektedir. Performans Yönetimi Sistemi, samimi ve dürüst bir iletişim ortamında en etkin sonuçları verir. Yönetim ihtiyaçlarını, görevlerini ve amaçlarını açıklamalı, çalışanlarda işlerinin en iyi nasıl yapılacağını ilişkin kendi görüşlerini paylaşmalıdır. Şirketin hedefleri çalışanların kişisel hedeflerine dönüştürülmeliæ bu hedeflerin izlenebilmesi için işlerin yapılma şekilleri ve performans kriterleri belirlenmelidir. Çalışanlar bunlara göre değerlendirilmelidir. Performans Yönetimi Sistemiæ yönetici ve çalışanın önemli konuları paylaşabileceği, beklentileri tartışabileceği bir fırsattır. Bir organizasyonda, çalışan kişilerin yetenekleri birbirinden farklıdır. İyi bir performans değerlendirmesi kişisel farklılıkları göz önünde bulundurur. İnsan Kaynakları Yönetiminin en önemli fonksiyonlarından biriside çalışanların performanslarını değerlendirmektir. Performans yönetimi sistemindeki amaçæ kişiyi bir bütün olarak tüm yönleriyle ele almak ve başarılarını ödüllendirmek, eksiklerinin giderilmesine imkan sağlamaktır. Retailing is one of the most rapidly developing and changing sector in the world. With this development and changing trend, retailing companies tend to set up great chains by merging or purchasing activities. Chain stores have to manage human resource performance properly to operate efficiently and to be different than others in competition environment. Performance Management System gives the most effective outputs in a sincere and honest communication environment. Management requirements, tasks and aims must be explained to the personnel. The personnel must share their own ideas to get best performance results. The targets of the company must be the targets of the personnel and to achieve these targets, performance criteria and methods must be determined. And the performance of the personnel must be evaluated according to these criteria. Performance Management System is an opportunity for managers and employees to share important issues or expectations. The skills of employees in an organization are different. A correct performance evaluation must consider personal differences. One of the most important functions of human resources management is the evaluation of performances of employees. The aim of performance management system is to consider every aspect of a person, to award his successes and provide opportunities to eliminate his deficiencies. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Perakende sektöründe zincir mağazalarda performans yönetimi sisteminin önemi ve bir uygulama örneği en_US
dc.title.alternative Performance management in chain stores in retail sector importance of the system and a practice sample en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account