DSpace Repository

Konaklama İşletmelerinde Yenileşim Yönetimi

Show simple item record

dc.contributor.author Yıldız, Tuba
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:25:17Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:25:17Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10921 NULL
dc.description.abstract Rekabetin sürekli arttığı modern dünyada, işletmeler sundukları ürünlerle farklılaşarak sürdürülebilir bir rekabet avantajı elde etme uğraşındadırlar. Bu süreç içerisinde önem kazanan rekabet araçlarından biri yenileşim kavramıdır. Yapıları gereği diğer işletmelerden farklı özellikler sergileyen konaklama işletmeleri, yerel ve uluslararası anlamda yaratabildikleri etkilerden dolayı büyük önem taşımaktadırlar. Özellikle ülkemizin turizm gelirlerinde büyük payı olan bu işletmelerin sağlıklı bir şekilde var olabilmeleri ülke ekonomisi açısından da önemlidir. Mikro açıdan bakıldığında ise bir konaklama işletmesinin sürdürülebilir bir rekabet avantajı elde etmesi, hem işletme, hem çalışanlar, hem de misafirler için memnuniyet yaratmaktadır. Ulusal ve uluslararası yazın incelendiğinde özellikle konaklama işletmelerinde yenileşim ve yenileşim yönetimi üzerine yapılmış güncel ve detaylı bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu boşluğu da doldurmayı amaçlayan çalışmanın ana amacı, teorilerdeki yenileşim kaynaklarının, yenileşim türlerinin, yenileşim yönetimi bileşenlerinin pratikte konaklama işletmelerinde yönetim ve işleyiş açısından nasıl ele alındığı, ne için ve nasıl yenileşimler yapıldığı ve yenileşimlerin neler olduğunun ortaya konulmasıdır. Teoride elde edilen bilgilerin sınanması ve detaylandırılması için araştırma özellikle yaptıkları yenileşimlerle gündeme gelen Özbek Turizm otellerinde (Nippon Hotel, Point Hotel Taksim, Point Hotel Barbaros) yürütülmüştür. Çalışmada "ne oluyor?" sorusuna cevap aranmış, konu hakkındaki bilgiler derinleştirilmeye ve konu daha değişik boyutlarıyla anlaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmada ayrıca Türkiye'de ilk kez insan kaynakları işlevlerini tamamen dış kaynak olarak kullanmaya başlayan söz konusu otellerde gerçekleştirilen yenileşim çalışmaları anlaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda otel bazında hem Türkiye'de hem de dünyada ilk kez gerçekleştirilmiş yenileşimler tespit edilmiş ve bu başarıların nasıl gerçekleştirilebildiği örnek teşkil edecek şekilde ortaya konulmuştur. Anahtar kelimeler: Konaklama İşletmesi, Yenileşim Yönetimi, Otel In the increasingly competitive modern world, the organisations target a sustainable competitive advantage through product differentiation. The concept of innovation is gaining importance in this process as a tool for competition. Due to their structures, accommodation establishments have unique qualities and therefore claim much importance thanks to the effects they are able to create on the local and international stage. The continuation of their operation is also important for the national economy, since they generate an important section of our tourism receipts. In the micro level, the sustainable competitive advantage of an accommodation establishment creates satisfaction for the organisation, the workforce and the guests. In the national and international literature review, a current and detailed research on innovation and innovation management in accommodation establishments is not detected. The main aim of this thesis, which also aims to fill this void, is to state how the theoretical innovation sources, innovation types, innovation management components are applied in practice in accommodation establishments in the sense of management and operation, why and what kinds of innovations are done and what the innovations are. In order to test and detail the knowledge achieved in theory, the research is based on the hotels of Özbek Turizm (Nippon Hotel, Point Hotel Taksim, Point Hotel Barbaros), with a reputation for the innovations they conduct. In the research, it is aimed to reach an answer to "what is happening", gain deeper knowledge on the subject and understand the subject on different dimensions. In the research, the innovation works conducted in the mentioned hotels, which have fully outsourced their human resources functions for the first time in Turkey, are studied. As a result, first – time innovations in both Turkey and the world at hotels are established and made an exemplary case of successful innovation implementation. Keywords: Accommodation Establishments, Innovation Management, Hotel en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Konaklama İşletmelerinde Yenileşim Yönetimi en_US
dc.title.alternative Innovation Management in Accommodation Establishments en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account