DSpace Repository

işletmelerin yabancı pazarlara girişinde elektronik ticaret ve endüstriyel pazar(B2B) uygulamaları

Show simple item record

dc.contributor.author Güler, Emre
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:22:42Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:22:42Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10877 NULL
dc.description.abstract Bilgi ve İletişim Teknolojilerinde (BiT) son çeyrek asırda ortaya çıkan gelişmelerin üretim araçlarına uygulanması ile üretim süreçlerinde verimlilik ve etkinlik artışı sağlanmıştır. Bu gelişmeler, özellikle pazarlama ve reklam bütçeleri kısıtlı olan işletmeler için büyük fırsatlar ortaya çıkarmıştır. Ayrıca internet üzerinden bütün dünya pazarına hitap edilebilmesi ile işletmelerin daha önce ulaşamayacakları yeni fırsatlar ve imkanlar ortaya çıkmıştır. Ekonominin en dinamik taşıyıcı unsuru olan işletmelerin, e-ticaret karşısındaki tutumu, e-ticaret uygulamalarını benimseme düzeyi ile ülke ekonomisinin geleceği üzerinde ciddi etkiler yaratacak durumdadır. İşletmeler, elektronik ticaret uygulamaları sayesinde internet aracılığıyla sınırları ortadan kaldırarak iç ve dış pazarlara kolayca ulaşarak rekabet şanslarını artırmaktadır. Çalışmamız, işletmelerin, e-ticaret, iş hızını arttırması, maliyetleri düşürmesi, rekabet avantajı yaratması, müşteriye kolay ulaşım sağlaması, pazarı genişletmesi gibi avantajlarının farkında olduklarını ve dışa açık ve ciro, sermaye ve istihdam bakımından büyük işletmelerin B2B ve B2C ticareti ve Bilgi ve İletişim Teknolojilerini daha bilinçli kullandıklarını göstermiştir. Bu çalışmada işletmelerin elektronik ticarete geçmelerinin gerekliliği savunulmuştur. Elektronik ticaretin işletmeler açısından ne kadar önemli olduğu açıklanmıştır. Yeni bir pazara girmenin faydaları, dolayısı ile isletmelerin bu faydalardan yararlanmaları için nasıl hareket etmeleri gerektiği açıklanmıştır. İşletmelerin genel yapıları ve özellikleri, elektronik ticaretin tarihçesi, sağladığı avantajlar ortaya konmuştur. Ayrıca işletmelerin elektronik ticarete geçebilmeleri için sahip olmaları gereken özelliklerin neler olduğu, örgütsel yapılarının, tedarik zincirlerinin nasıl islemesi gerektiği incelenmiştir. Elektronik ticarete geçis süreci ve bu süreçte işletmelerin karşılaşabileceği problemler tartışılmıştır. Son olarak elektronik ticarete geçen altı işletme örneği verilmişÃ¦ bu örnekler aracılığı ile işletmelerin ticarete geçmelerinin gerekliliği ve bu geçiş sürecinde yaşanabilecek zorluklar bir kere daha ortaya konmuştur. A great deal of efficiency and productivity increase has been achieved in the production processes through implementation of new developments in the Information and Communication Technologies (ICT) during the last quarter of the century. These developments have remarkable opportunities for the enterprises whose advertising and marketing budgets are relatively limited. Implementation of e-commerce by the enterprises, the most dynamic components of an economy, is expected to have significant impacts on the future of the country. Small and medium sized enterprises that have an important position in country economy which may arrive to a position that can compete thanks to its e-commerce practice with other big firms both in country and out of country. By means of internet they may abolish the firms' borders in Access to internal and overseas markets. The results reveal that the firms are aware of the fact that e-commerce would increase the speedof business, lowers the cost, give competitive advantage, enable to reach the customers easily and expand the markets and that B2B and B2C e-commerce and the use of ICTs are more consciousness in relatively bigger (in terms of capital, revenue and employment) and exporting firms. In this thesis the necessity of the enterprises to use Electronic Commerce is explicitly demonstrated. The importance of the Electronic Commerce especially for the enterprises is illustrated. Benefits of entering a new market and whatenterprises need to do to harvest these benefits have been shown. General structure and characteristics of enterprises are defined together with the history of Electronic Commerce, along with its advantages. The requirements that enterprises should possess in their transition to Electronic Commerce, and how their organizational structure and processes of supply chain should operate are examined. The process of the transition to Electronic Commerce and the challenges a enterprise could face during such a transition are also examined in this thesis. Lastly two enterprises utilizing Electronic Commerce are presented and through these six examples, the necessity of the transition of the enterprises to Electronic Commerce and the challenges that could be faced during this transition are once more manifested. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title işletmelerin yabancı pazarlara girişinde elektronik ticaret ve endüstriyel pazar(B2B) uygulamaları en_US
dc.title.alternative Applications on electronic commerce and industrial market(B2B) for the business that entering foreign market en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account