dc.description.abstract |
Limanlar ve deniz taşımacılığı birkaç bin yıldır vardır ve uluslararası ticaretin evrimi ile birlikte gelişmişlerdir. Çağdaş limanlar küresel tedarik zinciri içinde yaşamsal rol oynamaktadır. Yüklerin konteyner içinde, çok büyük gemilerle taşınması, konteynerlerin bir taşıma modundan diğerine aktarılması ile intermodalite küresel anlamda uygulanabilir hale getirilmiştir. Liman endüstrisi hızla değişmektedir. Konteyner liman ve terminal işletmeciliği, dünya ekonomisinin küreselleşmesi sayesinde büyük ölçüde yayılmıştır. Buna karşılık, büyük ekonomik baskılar terminal işletmecileri üzerinde büyük rekabetçi baskılar yaratmaktadır. İşletmelerin yerel ölçekte rekabet edebilir olmaları artık yeterli sayılmamaktadır. Rekabetçi baskılara karşı terminal işletmecilerinin küresel çapta birleşmeler, satın alımlar ve işbirlikleri oluşturmaları sıklıkla görülen uygulamalardır. Liman ve terminal işletmecilerinin taşıtan ve taşıyanlar ile yeni ilişkiler kurarak pazar gerekliliklerini yerine getirmeleri önemlidir. Limanlar daha yeni ve daha iyi terminaller kurmak için büyük yatırımlara gereksinim duyarlar. Yatırımın en üst düzeyde geri dönmesi büyük ölçüde pazarlama sorunudur. Hizmet ve deniz taşımacılığı endüstrisindeki temel pazarlama kuralları yerine oturmuş olmasına karşın, liman ve terminal işletmeciliği pazarına uyarlanmış hali daha az çalışılmış ve irdelenmiştir. Bu çalışmada, pazarlama karması olarak adlandırılan ürün, fiyat, dağıtım ve pazarlama iletişimine ek olarak, hizmetler için genişletilmiş pazarlama karması içindeki etkenlerden personelin oynadığı önemli rol ortaya konmuştur. Ayrıca, operasyon ve pazarlama çalışmalarının tatminkar müşteri hizmeti ile sonuçlanması için, tüm hizmet sürecinin düzenlenmesi gerektiği belirtilmiştir. Son olarak, hizmetleri somut hale getirmede önemli olan ve müşterilerin hizmet sunumunu daha kolay değerlendirmesine yol açan fiziksel kanıtlar açıklanmıştır. Seaports and maritime transportation exist for some thousand years and have developed together with the evolvement of the international trade. Contemporary seaports play vital roles in the global supply chain. Containerized cargo transportation by much bigger ships has made the intermodality possible by transshipping containers from one mode of transport to another, globally. The port industry is changing rapidly. The container business has expanded greatly thanks to the globalization of the world economy, however, great economical pressure places great competitive strains on terminal operators. It is no longer sufficient to be competitive locally. It is a common practice for terminal operators to establish global co-operations, mergers, acquisitions to defy competitive pressures. It is critical for port and container terminal operators to meet market requirements with new relations between shipping lines and cargo owners. Ports require massive investments for new and better container terminals. Maximizing returns on investment is largely a matter of marketing. Basic principles of service and maritime shipping industry marketing are well established, but specific tailoring to the port and terminal market is less studied and less understood. In this study, the expanded marketing mix for services where in addition to product, price, place and promotion, the important roles of personnel were put forward. It is also underlined that the entire service process has to be managed so that operations and marketing result in satisfactory customer service. Finally, it has been explained physical evidence, which is important in making services seem tangible and thus easier for customers to evaluate the service delivery. |
en_US |