DSpace Repository

The impact of railway infrastructure on economic growth and population in Turkey

Show simple item record

dc.contributor.author Beyzatlar, Mehmet Aldonat
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:20:36Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:20:36Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10841 NULL
dc.description.abstract Bu çalışma ulaşım altyapısı ve iki önemli değişkenæ demografik ve ekonomik değişkenler arasındaki deneysel ilişkiyi araştırmaktadır. İl bazında demiryolu uzunlukları, nüfus yoğunluğu ve tarımsal üretim değişkenleri, sırasıyla ulaşım altyapısı, demografik ve ekonomik ölçümler için kullanılmıştır. Bu çalışmanın en önemli katkısı, yazarın bilgisi dahilinde Türkiye'deki tek örneği olan veri setleridir. Türkiye için panel ekonometri veri analizi uygulanan il bazındaki bu veri setleri, zaman ve alan çerçevesinde ilişkileri araştırmak için kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiyi 1856 ve 2007 yılları arasında ortaya çıkarmak için panel regresyon, panel birim kök, panel eşbütünleşme ve panel nedensellik test metotları gerçekleştirilmiştir. Ulaşım altyapısı ve ekonomik gelişim değişkenleri arasındaki ilişki, farklı pek çok gelişmiş ve/veya endüstrileşmiş bölge için deneysel olarak analiz edilmiştir. Ayrıca, ulaşım altyapısı ve demografik değişkenler arasındaki ilişkiler de aynı şekilde analiz edilmiştir. Bu çalışma ise gelişmekte ve endüstrileşmekte olan Türkiye için deneysel analizler bulundurmaktadır. Bunun için, çalışmanın ikinci önemli katkısı bu analizlerdir. Üstelik ulaşım altyapısı değişkenlerinin, ekonomik ve demografik değişkenler üzerindeki etkilerini inceleyen deneysel çalışmalar geniş bir şekilde bu çalışmada sunulmuştur. Buna ilaveten, Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti dönemlerindeki demiryolu ağının ve demiryolu yapım aşamalarının tarihsel gelişimleri de çalışmada sunulan diğer önemli bölümlerdir. This study explores the empirical relationship between transportation infrastructure and two measuresæ demographic and economic activity. Railway lengths, population density and agricultural production at province level base used as datasets for transportation infrastructure, demographic and economic activity measures, respectively. The most important contribution of this study is related with the datasets, which should probably be the first example for the knowledge of the author in Turkey. Using province level panel data for Turkey, panel econometric methods are applied to investigate these relationships in time and space. Panel regression, panel unit root, panel cointegration and panel causality testing procedures are performed to sort out the linkage between measures for the sample period between 1856 and 2007. The relationship between transportation infrastructure and economic development measures is empirically analyzed for many different developed or industrialized regions. Besides, the relationship between transportation infrastructure and demographic measures is also investigated in the same way. This study provides an empirical process for Turkey as a developing and not industrialized country. Therefore, this is the second important contribution of this study. In addition, an extensive overview of the empirical literature, investigating the effects of transportation infrastructure on economic and demographic measures, is provided in this study. Furthermore, a brief history of the railway constructions and railway network expansion during the Ottoman Empire and Republic of Turkey is also presented. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Tarımsal üretim=Agricultural production Demir yolları=Railways en_US
dc.title The impact of railway infrastructure on economic growth and population in Turkey en_US
dc.title.alternative Türkiye'deki demiryolu altyapısının, ekonomik büyüme ve nüfusa olan etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account