DSpace Repository

Küçük ölçekli konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi: Alaçatı örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Aksatan, Manolya
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:20:25Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:20:25Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10838 NULL
dc.description.abstract Günümüzün rekabetçi ortamında işletmeler, müşterilerle ilişki kurmak, geliştirmek, yönetmek, sürdürmek ve bu ilişkileri kontrol etmek amacıyla müşteri ilişkileri yönetimi (MİY) uygulamaya mecburdur. Müşteri ilişkileri yönetimi, işletmeler için başarılı müşteri stratejileri geliştirme ve uygulama, daha fazla değer yaratma, müşteri sadakati oluşturma, karlılığı arttırma gibi çok önemli avantajlar sağlamaktadır. Konaklama işletmeleri de hizmet sektörünün bir parçası olarak, etkili müşteri ilişkileri yönetiminin sağladığı avantajlardan yararlanmaktadır. İşletme türlerindeki farklılıklara bağlı olarak, MİY stratejilerinin uygulanmasında farklılıklar gözlenmesi mümkündür. Uygulamadaki farklılıklardan biri de küçük ve orta büyüklükteki işletmelerden büyük işletmelere doğru, işletme ölçeklerindeki farkla ilgilidir. Bu araştırmada, Çeşme, Alaçatı'daki 15 küçük ölçekli konaklama işletmesi analiz edilerek, müşteri ilişkileri yönetimi uygulamaları araştırılmıştır. Otel yöneticileri ile yapılan derinlemesine mülakatların bulguları, kalitatif araştırma yazılım programı NVivo 8 ile analiz edilmiş, kapsamlı literatür araştırmasının sonuçları ile karşılaştırılmıştır. Bulgular, küçük ölçekli konaklama işletmelerinin, müşteri ilişkileri yönetiminin öneminin ve hem müşteriler, hem de işletmeler için yararlarının bilincinde olduklarını göstermektedir. Yöneticiler konunun teknolojik boyutundan çok, organizasyonel boyutuna odaklanmaktadırlar. Küçük ölçekli konaklama işletmelerinin müşterileri elde tutma ve müşteri sadakati yaratmadaki başarıları, müşteri ilişkileri yönetimindeki yetkinliklerini göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri memnuniyeti, müşteri sadakati, küçük ölçekli konaklama işletmeleri. In today's fierce competitive environment, businesses are obliged to involve in customer relationship management (CRM), in order to establish, develop, manage, maintain and control relationships with customers. Customer relationship management, provides important advantages for companies such as to develop and implement successful customer strategies, to enhance value creation, to constitute customer loyalty and to increase profitability. Accommodation establishments as a part of the lodging industry also benefit from advantages provided by the effective use of customer relationship management. Yet, it is possible to observe differences in the execution of the CRM strategies in different establishment types. One of the reasons for differences in applications is associated with the varying scales of businesses, ranging from small- and medium-scale to large establishments. In this research, the use of customer relationship management is investigated through the analysis of 15 small-scale accommodation establishments in Alaçatı, Çeşme. The findings of the in-depth interviews conducted with the managers of such hotels are analysed with a qualitative research software program, NVivo 8, and are compared with the results of an extensive literature research. The findings show that small scale accomodation establishments are very conscious about the importance of customer relationship management and its benefits for both customers and businesses. Managers, focus on organizational dimensions of the subject more than the technological dimensions. Small scale accomodation establishments' success in customer retention and creating customer loyalty indicate their perfection of CRM. Key words: Customer relationship management, customer satisfaction, customer loyalty, small-scale accomodation establishments. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Müşteri sadakati=Customer loyalty en_US
dc.title Küçük ölçekli konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi: Alaçatı örneği en_US
dc.title.alternative Customer relationship management in small scale accomodation establishments: Case of Alaçati en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account