DSpace Repository

Ekonominin seçmen ideolojisi üzerine etkisi: Türkiye örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Çınar, Ali
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:19:50Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:19:50Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10828 NULL
dc.description.abstract Seçmenlerin uzun dönemde ideolojik bir aralık içerisinde kaydığı yaygın bir varsayım olmasına rağmen seçmen ideolojisindeki kaymalara ilişkin nedenleri araştıran bilimsel çalışma nispeten az bulunmaktadır. Bu çalışmada Kim ve Fording (1998) tarafından geliştirilen bir seçmen ideolojisi ölçüm aralığı yardımıyla seçmen ideolojisindeki kaymaların nasıl meydana geldiği ekonomik yaklaşım çerçevesinde açıklanmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmada Türkiye de 1950-2003 dönemi için seçmen ideolojisindeki kaymalara neden olan çeşitli makroekonomik değişkenler sınır testi yöntemiyle incelenmektedir. Çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde ekonomi ve siyaset kavramsal çerçevede ele alınmış ve siyasete ekonomik yaklaşım çerçevesinde kamu tercihi teorisi değerlendirilmiştir. İkinci bölüm Türkiye'deki seçim sonuçlarını değerlendirmeye yöneliktir. Anahtar Kelimeler 1) Seçmen İdeolojisi 3) Kamu Tercihi Teorisi 2) Sınır Testi 4) Medyan Seçmen Teorisi Although it is commonly assumed that voters shift on an ideological spectrum over time, there has been relatively little scientific inguiry into the reasons for shifts in voter ideology. In this studyæ we attempt to explain why voter ideological shifts occur utilizing an interval measure of voter ideology developed by Kim and Fording (1998). İn this respect, Bounds Testing Analysis of Turkey for the period of 1950-2003 identifies several economic factors causing shifts in voter ideology The study consist of two main part in the fist part of study we begin with a disscusion of politics and economics. And Public Choice Theory evaluate into the economic approaches to politics. The two also last part is due to the election outcomes in Tukey Keywords: 1) Voter İdeology 3) Public Choice Theory 2) Bounds Test 4) Median Voter Theory en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Ekonominin seçmen ideolojisi üzerine etkisi: Türkiye örneği en_US
dc.title.alternative The effects of economy on the voter ideology: The case of Turkey en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account