DSpace Repository

Sürdürülebilir turizm kapsamında konaklama işletmelerinde çevreye duyarlı uygulamalar ve yeşil pazarlama: Örnekolay çalışması (Calista Luxury Resort Hotel-Antalya)

Show simple item record

dc.contributor.author Seyhan, Güneş
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:19:40Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:19:40Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10825 NULL
dc.description.abstract Çevresel, ekonomik ve toplumsal fayda sağlayan turizm, mal ve hizmet faaliyetlerini gerçekleştirirken çevresel kaynaklardan yararlanmakta ve atıklar oluşturmaktadır. Kalabalık ve yetersiz altyapı olanakları, hızlı şehirleşme, bitki örtüsünün ve hayvan türlerinin zarar görmesi, su talebinin artması, plansız alt ve üstyapı yatırımları, sınırlı olan enerji, besin ve diğer hammaddeler üzerinde oluşturduğu baskı, hava ve gürültü kirliliği, atık oluşumu, kanalizasyon ve kimyasal madde kirliliği, görsel bozulma gibi etkiler turizmin çevreye olan olumsuz etkilerinden bazılarıdır. Turizmin çevresel olumsuz etkilerinin en alt düzeye indirilmesi ve sürekli gelişiminin sağlanması, sürdürülebilirlik ilkelerine bağlı kalınarak yönetilmesi ile gerçekleşecektir. Sürdürülebilir turizm, yerel kaynakları koruması, yaşam kalitesini yükseltmesi, turistik tüketicilerin ve bölge halkının ihtiyaçlarının gelecek düşünülerek karşılanması, ülkenin kültürel bütünlüğüne ve çevresine uygun turizm kapasitelerinin geliştirilmesidir. En çok enerji tüketen sektörlerden biri olan turizm, enerji tasarrufu, doğal kaynakların korunması ve çevresel yönetim gibi konulara ağırlık vermelidir. Böylece turizm işletmelerinin değişen tüketici tercih ve beklentilerine uygun, çevreye saygılı ürünler sunabilmeleri ve tüketici gözünde iyi bir imaj oluşturmaları sağlanmalıdır. Sürdürülebilir turizm kavramı, araştırmamızda yer alan örneklerle somutlaşmış, bu örneklerin çevresel faaliyetlerinin yanında pazarlama uygulamalarına da değinilmiştir. Rekabet avantajı olarak çevre kalitesi, turizm işletmeleri için çok önemlidir. Tüketici istek ve gereksinimlerini karşılamaya yönelik her türlü çevre dostu pazarlama faaliyetlerini ifade eden yeşil pazarlama, çevresel ürünlerin çevresel stratejilerle pazarlanmasını gerektirir. Çevre dostu turizm işletmeleri, yeşil pazarlama stratejilerini uygulayarak sektörde farklı bir konumlandırmaya gidebilmektedir. Bu araştırma kapsamında yeşil pazarlama stratejileri ile çevreye duyarlı turizm faaliyetleri incelenmiş, somut bir örnek olarak "Calista Luxury Resort"e ait çalışmalar değerlendirilmiştir. Tourism which utilizes environmental resources for performing products and service activities, brings about wastes while providing environmental, economic and social advantages. Overcrowded and insufficient infrastructure facilities, rapid urbanization, damage to the vegetation and animal species, increase in water demands , unplanned sub and superstructure investments, limited energy, pressure on food and other raw materials, air and noise pollution, waste generation, sewage and chemical pollution, visual impairment are some of the negative effects of tourism on the environment. Minimizing the negative environmental effects of tourism , ensuring the continuous improvement can be realized with the sustainability principles Sustainable tourism definition includes the protection of local resources, the upgrade of quality of life, the fulfillment of the future needs of tourism consumers and people in the region, the development of the capacity in compliance with the country's cultural integrity and environmental sensibility. Tourism, as being one of the most energy consuming sectors, should focus on topics such as energy saving, environmental protection and management of natural resources. Thus, tourism should be able to offer environmentally responsible products and services in order to meet the changing consumer preferences and expectations and to create a good image in the eye of the consumers. The concept of sustainable tourism has been concretised with examples in our research and environmental activities of these samples as well as their marketing practices have been mentioned. Environmental quality as a competitive advantage is very important for tourism businesses. Green Marketing can be defined as any marketing activity in relation to the environment friendly needs and demands of consumers and requires to be practiced as the marketing of environment friendly products with environment friendly strategies. Businesses of environment friendly tourism can have a different position by applying green marketing strategies. In this study, the green marketing strategies and environment friendly tourism activities are investigated, a concrete example of the "Calista Luxury Resort" has been evaluated as a case study. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Sürdürülebilir turizm kapsamında konaklama işletmelerinde çevreye duyarlı uygulamalar ve yeşil pazarlama: Örnekolay çalışması (Calista Luxury Resort Hotel-Antalya) en_US
dc.title.alternative Environment friendly applications and green marketing in accomodation business under the scope of sustainable tourism: Case study (Calista Luxury Resort Hotel-Antalya) en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account