DSpace Repository

Seçmen tercihlerinin siyasal pazarlama karması açısından analizi: İzmir ilinde bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Demirtaş, Mehmet Can
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:18:04Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:18:04Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10800 NULL
dc.description.abstract Siyasal pazarlama, bir siyasi partinin veya adayın, girmiş olduğu seçimlerde minimum harcamaya karşılık maksimum oy almasını sağlamaya yönelik gerçekleştirilen çabalardır. Ülkemizde her ne kadar uygulanma süreci Avrupa ve Amerika ile karşılaştırıldığında, çok kısa bir geçmişe sahip olsa da, teknolojik ilerlemeler sayesinde siyasal pazarlama uygulamalarının tümünün seçim dönemleri ve öncesinde karşımıza çıktığını söylemek mümkün olmaktadır. Kitle iletişim araçları ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte neredeyse seçmenlerin büyük bir çoğunluğunun siyasal konularda belirli düzeylerde bilgi sahibi olduğu görülmektedir. Eğitim seviyesi giderek artan seçmenlerin, sahip oldukları siyasal bilgi düzeyleri de arttıkça, kararlarını daha rasyonel almakta ve herhangi bir partinin öneri ve vaatlerine yönelik oy vermektense, oy verme tercihini kendi görüşlerine ve bilgisine göre gerçekleştirmektedir. Bu nedenle, siyasi partilerin ve adayların seçmenlerin oylarını alabilmesi için, siyasal pazarlama karmasını oluşturan tüm alt karma elemanlarına ayrı ayrı önem vermesi ve her seçmen grubunun isteklerini ve ihtiyaçlarını net olarak belirlemesi gerekmektedir. Seçmen tercihlerinin siyasal pazarlama karması açısından analizini amaçlayan bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, siyasal pazarlamanın temel özellikleri ve tanımlamaları yapılmış, ikinci bölümde ise siyasal pazarlama karmasını oluşturan karma unsurları detaylı olarak incelenmiş ve son bölümde ise, İzmir'deki seçmenlerin siyasal tercihlerinin, siyasal pazarlama karması açısından analiz edilmesine yönelik bir alan araştırmasına yer verilmiştir. Çalışma bulguların değerlendirilmesi ve bundan sonraki çalışmalara yönelik önerilerle tamamlanmıştır. Political marketing is executed effort of getting maximum level of votes in return for minimum level of cost by political party or a political candidate who is standing far election. However, the implementation of political marketing tools has a short history in our country compared with UK or USA, thanks to technological improvemensts now, iti is possible to say that voters are faced with all of the political marketing tools durung or before the elections. With the advances in mass communication tools and technology, it seems that a great audience of voters have knowledge of political issues. Gradually increasing level of education and knowledge about political issues, voters take their decisions not with whatever a party or candidate offers or promises about, but voters take their decision with self sight and with the knowledge that voters have. Thus, political parties and candidates should give weight to all political marketing mix one by one and should clearify the needs and wants of all different parts of voters in case to get their votes. The study, aiming to analyze of voter choices in terms of political marketing mix, is being formed by three parts. In the first part of the study, the main charactersitics and definitions of political marketing are performed and in the second partæ the components of political marketing mix are examined in detail. In the last part of the studyæ there has been a research analyzing voter choices in terms of political marketing mix in İzmir. The study is being completed with the evaluation of findings and suggestions fort he following studies. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Seçmen tercihlerinin siyasal pazarlama karması açısından analizi: İzmir ilinde bir uygulama en_US
dc.title.alternative Analysis of voter choices in terms of political marketing mix: An application in İzmir en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account