DSpace Repository

Namık Kemal'de din ve toplum

Show simple item record

dc.contributor.author Kara, Ercan
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:17:07Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:17:07Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10784 NULL
dc.description.abstract "Namık Kemal'de Din ve Toplum" adlı çalışmamızda, XIX. yüzyıl Osmanlı-Türk aydınlarından birisi olan Namık Kemal'in, düşüncelerine etki eden fikirleri ve düşünce dünyasını incelemeye çalıştık. Batı dünyasında yaşanan ve yeni bir kurumsal yapılanmayı da beraberinde getiren dönüşüm, Avrupa dışındaki devletlerde de etkili olmuştur. Bu etkilerin belki de en çok hissedildiği bu dönemde, modern siyaset düşüncesinin temel tezleri dönemin aydınlarınca tartışılmıştır. Siyasi bir teori inşa etmekten ziyade, çökmekte olan imparatorluk için çözüm yolları üzerinde duran Namık Kemal, Batı siyasi kurumlarının, imparatorluk için en uygun model olduğunu düşünmekte ve Batı dünyasında sözleşme kuramının etkisi altında gelişen anayasa, parlamento ve meclis gibi unsurları, İslam-Osmanlı düşünce ve devlet geleneği üzerinde meşrulaştırmaktadır. Sözleşme kuramını, felsefi temelleri bağlamında değil de, sonuçları itibariyle ele alan Namık Kemal, İslam-Osmanlı siyasi düşünce geleneğine ait kavramlar ile Batı siyasi felsefesine ait kavramlar arasında senteze gitmeye çalışmıştır. Bu çalışmamızda, İslam düşüncesinde devlet ve ona ait kavramlar hakkında da bilgi verdik. Ayrıca Namık Kemal'in siyasi, toplumsal görüşlerini ve dine bakışını eserlerinden hareketle irdelemeye çalıştık.In our study, "Religion and Society in Namık Kemal", we tried to make a review on the Namık Kemal, one of XIX th century Ottoman-Turkish intellectuals, in respect of his thoughts and ideas which have an effect on him. Radical change in modern political philosophy gave way to some serious discussions on state and related issues, and the questioning of traditional institutions. In this period, Namık Kemal, who offered similar contract ideas in the field of politics, defined sovereignty as a concept that enables the presentation of individual's natural right in politics, rather than explaining it as an externally given authority. Instead of constructing a political theory in modern philosophy, Namık Kemal asserted some solutions for the falling empire, considered Western political institutions as the most suitable model for the empire and legitimated the concepts such as constitution, parliament and congress that developed under the influence of contract theory, on the Islamic-Ottoman thought and state tradition. Handling the contract theory in terms of its consequences, rather than handling it on philosophical basis, Namık Kemal tries to make a synthesis between the concepts of Islamic and Ottoman tradition and Western thought. In this study, the Islamic thought, the knowledge about the concepts of state and gave it. As well as, Namık Kemal's political, social and religious point of view, we tried to explore their views on the works movement. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Din, Toplum, Namık Kemal, Sözleşme, Devlet, Hürriyet, Vatan ,Religion, Society, Namık Kemal, Contract, the State, Freedom, Homeland en_US
dc.title Namık Kemal'de din ve toplum en_US
dc.title.alternative Religion and society in Namık Kemal en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account