DSpace Repository

Kültürler arası yönetim: Konaklama işletmeleri çalışanlarının kültürler arası uyum becerileri üzerine bir çalışma

Show simple item record

dc.contributor.author Bilgiçer , Miray Ceyhan
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:16:28Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:16:28Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10773 NULL
dc.description.abstract Küreselleşmenin giderek dünya ülkelerine nüfuz etmesiyle birlikteekonomik, sosyal ve ticari alanlar başta olmak üzere, toplumlar arasında hızlıbir değişim süreci yaşanmaktadır. Bu değişimle birlikte, ülkeler ve bireylerarasındaki iletişim giderek artmakta ve ülkeler arası sınırlar yerini karşılıklıiletişime bırakmaktadır. Ulusal pazarlarda faaliyetlerine devam eden işletmelerde bu değişimden etkilenmekte ve değişime uyum sağlama arzusu ile yeniliklereaçık bir şekilde ilerleme çabası göstermektedir. Uluslararası pazarda kendisinegeniş bir yer edinen turizmin bir öğesi olarak konaklama işletmelerinin bukaçınılmaz değişim faaliyetlerine hızlı bir tempoda uyum gösterme çabasıyadsınamaz bir gerçektir. Girilen yeni pazarlarda karşılaşılan en önemlizorluklardan biri kültürlerin arasında kendini gösteren farklılıklardır. Farklıkültürlerin bireyleri ile iletişim kurma ihtiyacı hem otel çalışanları hem deyabancı turistler için beraberinde farklı ırk, dil, din, kültürel geçmiş, anlayış,statü sahibi bireyleri aynı çatı altında uyum içerisinde çalıştırma gerekliliği dedoğurmaktadır. Farklı kültürlerin bir arada olduğu çok uluslu otelişletmelerinde yönetsel anlamda bazı zorluklar yaşanırken, karışıklığı fırsataçevirmeyi başarabilen otel işletmecileri ve personeli açısından ise farklılıklarındoğru biçimde yönetimi olumlu sonuçlar doğurmaktadır.Bu tezde, hızla küreselleşen dünyada özellikle ulaştırma, iletişim ve bilgiteknolojileri gibi alanlarda kendini gösteren gelişmelerin de etkisiyle farklıkültürlerden bireylerle sürekli iletişim ve etkileşim halinde bulunan konaklamasektörü çalışanları üzerine bir araştırma yapılmıştır. Antalya'da yer alan dörtve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan personel ile farklı ülkelerden gelenyabancı turistlerle yaşanan kültürel farklılıklar üzerinde durulmuş ve bufarklılıkların çalışanlar ile otel yönetimi tarafından doğru anlaşılıp yönetilmesiiçin öneriler sunulmaya çalışılmıştır.With the increasing penetration of globalisation over the world-countries, arapid change has been taking place in the societies, particularly in social andcommercial fields.With this change, the communication between countries andindividuals are increasing and borders between countries give their places to themutual communication. Companies which continue their activities in nationalmarkets have been affected by this change as well and with eager of adapt tochange, they strive for progressing in an innovative way. Strive of adapting tothis unavoidable change very rapidly, is a stubborn fact for the accomodationcompanies which are a member of tourism who has established a wide presencein the international market. One of the most important difficulties faced in therecently penetrated markets are the differences show themselves between thecultures. The necessity of establishing a communication between the individualsof different cultures, brings for both foreign tourists and hotel workers thenecessity of working in harmony of individuals who have different race,language, religion, cultural history, understanding and level, under the sameroof. In terms of management while some challenges have been faced inmultinational hotel companies where different cultures gather together, on theother hand, for the ones who succeeded to change the confusion to opportunity,managing the differences in a right manner creates positive results.In this thesis, at a rapidly globalizing world, with the effects of thedevelopments especially in transportation, communication and informationtechnologies, accommodation market workers has been investigated which is ina continuos communication and interaction with individuals from differentcultures. Cultural differences between the tourists from different countries andhotel workers in the 4 and 5 star hotels located in the vicinity of Antalya and itseffects have been analysed and in order to understand cultural differences, someproposals are presented which helps management of these differences in acorrect manner. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Kültürler Arası Yönetim, Küreselleşme, Kültürel Farklılıklar, Cross-Cultural Management, Globalisation, Cultural differences en_US
dc.title Kültürler arası yönetim: Konaklama işletmeleri çalışanlarının kültürler arası uyum becerileri üzerine bir çalışma en_US
dc.title.alternative Cross-cultural management: A study on cross-cultural harmony capability of employee in accomodation sector en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account