DSpace Repository

Kongre ve toplantı pazarında faaliyet gösteren işletmelerin rekabet stratejileri: İzmir ili örneği

Show simple item record

dc.contributor.author "Özdemir , Sami Sonat
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:15:59Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:15:59Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10765 NULL
dc.description.abstract Alternatif turizm çeşitleri içerisinde sahip olduğu payı gün geçtikçe arttıran kongre turizmi, gerek yarattığı ekonomik değer, gerekse sahip olduğu özgün nitelikler bakımından ülkeler ve şehirler açısından oldukça önemlidir. Özellikle sahip olduğu ekonomik potansiyel açısından kongre turizmi, işletmeler bazında yeni rekabet stratejileri oluşturulmasını zorunlu kılmakla kalmayıp, aynı zamanda oluşturulan bu stratejilerin, pazar koşulları göz önünde bulundurularak etkin bir biçimde kullanılması gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Konaklama İşletmelerinin gelişen kongre pazarında faaliyette bulunmaları ve bu pazardaki paylarını arttırmaları ekonomik anlamda bir tercih olmaktan çıkıp bir zorunluluk haline dönüşmektedir. Bu noktada işletmeler adına pazarlara giriş stratejilerinin doğru tanımlanması ve uygun stratejinin seçimi ön plana çıkmaktadır. Belirlenecek rekabet stratejilerinin sektörün ve işletmenin yapısıyla uyumlu olması maliyet, kalite unsurları, hizmet süresi gibi rekabet gücünü doğrudan etkileyen faktörlerin, işletmeye rekabet avantajı sağlama konusundaki etkinliğini artırma açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmada, kongre, kongre turizmi, rekabet ve rekabet gücü kavramları açıklanarak; İzmir ilinde kongre faaliyetlerinde bulunan konaklama işletmelerinin kongre pazarındaki paylarını artırmak adına uyguladıkları rekabet stratejileri araştırılmaktadır. Congress tourism that making huge inroads in different kinds of alternative tourism, is quite serious for countries and cities both by its economical value and specific features. Congress tourism especially by its economical potential, not only pin down the hospitality enterprises to obtain new competitive strategies, but also make them use these strategies effectively by considering the market conditions. Recently, it is an economical necessity rather than being an option for the hospitality enterprises to get involved in congress market and also to increase their market share. Thus, it is essential to identify and choose the appropriate strategies for the existing market conditions. In addition, it is vital for the hospitality enterprises to determine business and market compliant strategies in order to gain competitive advantage by the aid of their competitive advantages such as low cost, quality improvements, shortened service time etc. This research focuses on the aspects of congress tourism, competition and competitive strategies with regard to hospitality industry in which the Hotel companies are involved in congress market in İzmir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Kongre, Kongre Turizmi, Rekabet Gücü, Rekabet Stratejileri, Hizmet Sektöründe Rekabet. Congress (Convention), Convention Tourism, Competitive Power, Competitive Strategies, Competition In The Service Sector. en_US
dc.title Kongre ve toplantı pazarında faaliyet gösteren işletmelerin rekabet stratejileri: İzmir ili örneği en_US
dc.title.alternative Competitive strategies of the hospitality enterprises act in congress and meeting market: An application in Izmir en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account