DSpace Repository

Küreselleşme sürecinde uluslararası şirket birleşmeleri ve satın almalarının büyüme stratejileri açısından analizi ve bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Özkan, Nur
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:15:52Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:15:52Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10763 NULL
dc.description.abstract 1980'lerden itibaren dünyada yaşanan hızlı küreselleşme ile bilgi, iletişim ve haberleşme teknolojilerinin yaygınlaşması, dünya piyasalarını birleştirici etki yapmış, yabancı yatırımlar ve ortaklıklar bugün tüm ülkelerin ilgi odağı haline gelmiştir. Önceden rakip olan şirketlerin artık araştırma ve üretimden satış ve servise kadar her aşamada birlikte çalışmaya başladıkları gözlenmektedir. Şirketler arası birleşme ve satın almalar, son yıllarda uluslararası işletmecilikte yaygın bir duruma gelmiştir. Böylece işletmeler birbirlerinin teknolojik deneyim ve yönetim deneyimleri ile sermaye kaynaklarından yararlanarak rekabetçi güçlerini arttırmakta ve dünya piyasalarından daha büyük pay alabilmektedir. Bugün birçok ülkede şirketler, fırsatları değerlendirmek ve sinerji oluşturarak daha güçlü bir yapıya kavuşmak için birleşmelere yönelmektedir. Bu çalışmanın ilk bölümünde küreselleşme kavramı, küreselleşmenin temel dinamikleri ve şirketlerin küreselleşme karşısında uyguladığı temel stratejiler incelenmiştir. İkinci bölümde şirket birleşmeleri ve satın almaları kavramları tanıtılmış, birleşme ve satın almaların olası sonuçları ile dünyadaki ve Türkiye'deki uygulamalara değinilmiştir. Son bölümde ise birleşme ve satın almalar açısından organize gıda perakendeciliği sektörünün yapısı, küresel perakendeciler ve sektörde uluslararasılaşmanın boyutları araştırılmış; birleşme örneği olarak Tesco Kipa birleşme süreci değerlendirilmiştir. As of 1980s, the existence of fast globalization and evolving of information and communication technologies unified the world markets; foreign investments and partnerships became the first involvement of most countries. Formerly rival companies today cooperate in all stages from the searching and production to selling and service. In recent years, mergers and acquisitions between companies become widespread in international business. Companies increase their competitive strenghts by benefiting each other's capital resources, technological and management experience. With this way, they also get larger share from the world markets. Today in most countries, companies tend to merge for assessing the opportunities and obtaining more powerful structure by creating synergy.   In the first section of this work, the globalization concept, the basic dynamics of globalization and the strategies of companies in this process are examined. Second section introduces the concepts of firm mergers and acquisitions, possible consequences of mergers and acquisitions, practices of Turkey and world. Last section searches the structure of organized food retailing sector in the name of mergers and acquisitions, global retailers and the internationalization of the sector. It is also assessed Tesco Kipa merger process as an example of merger. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject 1) Küresellesme 2) Büyüme Stratejileri 3) Birlesme ve Satın Almalar 4) Küresel Perakendecilik 5) Türk Organize Gıda Perakende Sektörü 1) Globalization 2) Growth Strategies 3) Mergers and Acquisitions 4) Global Retailing 5) Turkish Organized Food Retailing Sector en_US
dc.title Küreselleşme sürecinde uluslararası şirket birleşmeleri ve satın almalarının büyüme stratejileri açısından analizi ve bir uygulama en_US
dc.title.alternative The analysis of international mergers and acquisitions in the globalization process in terms of growth strategies and a research en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account