DSpace Repository

Küçük ve orta ölçekli imalat işletmelerinde yenilik (inovasyon) yönetimi: İzmir ili örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Yılmaz , Tayfun
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:15:39Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:15:39Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10759 NULL
dc.description.abstract Ulaşım ve iletişim teknolojilerinin geliştiği günümüzde, uluslararası pazarlar da bu gelişmelerden etkilenmiştir. İşletmelerin hızı ve ulaşabildikleri pazarlar konusunda sınırlar kalkmıştır. İşletmeler, Dünya'nın herhangi bir yerinden bir başka işletme ile herhangi bir alanda rekabete girmek zorunda kalabilirler. İşletmelerin rekabet ortamında öne çıkabilmeleri için, kendilerini diğerlerinden ayıran özelliklere sahip olmaları gerekmektedir. Tam da bu noktada inovasyon, rakiplere kıyasla çok çeşitli avantajlar sağlayacak, anahtar bir unsur haline gelmiştir. İnovasyon, yeni veya önemli derecede iyileştirilmiş bir ürün, hizmet, süreç, pazarlama yöntemi ya da organizasyonel yöntemin işletme içi uygulamalarda, işyeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde uygulamaya konmasıdır. İnovasyonun işletmelerce doğru yönetilmesi, işletmelerin rekabette hayatta kalabilmeleri için hayati önem taşımaktadır. Bu çalışmada, İzmir ilinde faaliyet gösteren Küçük ve Orta Ölçekli İşletme (KOBİ) statüsündeki imalat işletmelerinde, inovasyon seviyelerinin ve inovasyon yönetimini etkileyen faktörlerin neler olduğu sorusuna cevap aranmıştır. Bu amaçla, işletmelerin demografik özellikleri, inovasyon göstergeleri ve inovasyona yönelik tutum ve algılamaların araştırıldığı soru formu hazırlanmış ve bu anket, KOBİ'lerin çeşitli kademelerinden yöneticilerince doldurulmuştur. Araştırmanın analizleri kapsamında, inovasyona yönelik tutum ve algıların alt boyutları tespit edilmiş, isimlendirilmiş ve bu boyutların, işletmelerin özellikleri ve mevcut inovasyon göstergeleri ile ne şekilde ilişkili olduğu incelenmiştir. Araştırmada, başka çalışmalardan derlenen inovasyon yönetimi ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlar, İzmir KOBİ'lerinin, inovasyonu başarıyla yönetmelerine ışık tutacaktır. Bunun yanında, KOBİ'lere inovasyon konusunda hizmet veren kurumlara, işletmelerin hangi özelliklerinin gözlenmesinin gerektiği konusunda destek olacaktır. Çalışma, gelecekte yapılacak daha kapsamlı çalışmalara da zemin hazırlayacaktır. In today's world where transportation and communication is highly developed, international markets got affected by these developments too. The limits of the speed of companies and of approachable markets have vanished. Companies may have to get in competition from another part of the World. Companies have to have some special characteristics that differs them from other companies in order to step forward in competition. At this very point, innovation has become the key factor that will make companies gain advantages. Innovation is the creation of a new or highly improved product, service, process, marketing technique or organisational method and activating it in company procedures, organisation and foreign relations. Better management of innovation is important for companies in order to stay alive in competition. In this study, the question on what the factors are, affecting the innovation levels and innovation management of SMEs that are manufacturing in Izmir is tried to be answered. For this purpose, a questionnaire is created to research the company characteristics, innovation determinants and attitudes and perceptions for the innovation. This questionnaire is asked to be filled by managers from different levels of SME's. The sub-dimensions of attitudes and perceptions for the innovation is determined, named and their relations with characteristics of companies and the present innovation determinants are searched. The scale used is the innovation management scale that is derived from other previous studies. The results acquired in the study are going to light the way to manage innovation successfully of SMEs of Izmir. Additionally, the study will support those institutions that are serving companies for innovation matters on which characteristics of companies should be observed. The study will create a ground for more complicated future studies. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject inovasyon, yenilik, innovation, inovasyon yönetimi, KOBİ, imalat, izmir.Innovation, innovation management, SME, manufacturing, Izmir en_US
dc.title Küçük ve orta ölçekli imalat işletmelerinde yenilik (inovasyon) yönetimi: İzmir ili örneği en_US
dc.title.alternative Innovation management in manufacturing small and medium sized companies: The Izmir case en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account