DSpace Repository

Performans değerlemenin iş doyumu üzerine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author TURHAN , Işıl
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:14:26Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:14:26Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10739 NULL
dc.description.abstract Günümüz işletmeleri, yoğun rekabet ortamında ayakta kalabilmek amacıyla farklı girişimlerde bulunmaktadır. Rakipleri karşısında fark yaratmak isteyen işletmeler, beşeri ilişkilere önem vermekte ve çalışanların memnuniyet düzeyini artırarak onlardan en yüksek verimi elde etmeyi amaçlamaktadır. Çalışanlarının daha yüksek performansla çalışmasını isteyen işletmelerin özellikle son yıllarda üzerinde durduğu kavramlardan biri de iş doyumudur. İş doyumu, genel olarak çalışanların işlerine yönelik tutumunu ifade etmektedir. Çalışanlar işletmeye ekonomik, sosyal vb. birçok amaçlarını gerçekleştirmek için girer. Çalışanların iş doyumunu ölçmek amacıyla çeşitli anketler uygulanmakta ve elde edilen sonuçlar insan kaynakları politikalarına yön vermektedir. Çalışanların beklentileri ve gereksinimleri doyuruldukça ise işlerine yönelik daha olumlu bir tutum geliştirdikleri gözlemlenmektedir. Performans ise, çalışanın işi ile ilgili elde ettiği sonuçlara ilişkin bir kavramdır. Çalışanların işlerinden memnuniyetleri arttıkça, işe olan bağlılıkları de artmakta ve bu sürecin doğal bir sonucu olarak performanslarının da artması beklenmektedir. Yapılan birçok araştırma iş doyumu ile çalışanın performansı arasında olumlu bir korelasyon olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışma kapsamında bir işletmede yürütülen araştırma sonucu elde edilen bulgularda, çalışanların iş doyumları ile performans değerleme arasında olumlu bir ilişkiye rastlanmıştır. İş doyumunun demografik faktörler tarafından da etkilendiği sonucuna varılmakla birlikte, iş doyumunu etkileyen faktörler üzerinde durularak iş doyumunun sırasıyla amirlerle ilişkiler, kurum algısı, çalışanın sahip olduğu bilgi ve beceri, arkadaş ilişkileri ve performans değerleme sonuçlarına göre belirlenen ücret veya ödül olarak aldığı karşılık değişkenlerinden etkilendiği görülmektedir. Çalışanların iş doyumunu artırmak isteyen işletmeler, öncelikle çalışanlarının gereksinimlerini doğru bir şekilde saptayabilmeli ve karşılayabilmelidir. Amirler ile ve diğer çalışma arkadaşları ile olan ilişkilerin doyum sağlayıcı bir nitelik kazanması için kurum içi iletişime önem verilmeli ve ayrıca, çalışanlar arasında ücret ve ödüllendirmelere ilişkin kararların alınmasında performans değerleme sonuçları temel alınarak işletme içinde daha adil bir yapı oluşturulmalıdır. Enterprises take different steps to survive in the intense competition environment today. Enterprises desiring to create difference against their competitors attach importance to human relations and increase the satisfaction level of their employees and aim to get the highest efficiency from them. One of the concepts emphasized most by the enterprises desiring their employees to work with higher performance in recent years is the job satisfaction. Job satisfaction is generally described as the attitude of employees towards their jobs. Employees start to work at the enterprise to achieve their aims such as economic, social, etc. Various questionnaires are applied to measure the job satisfaction of the employee and results obtained direct the human resources policies. As the expectations and requirements of the employees are satisfied, it is observed that they develop more positive attitude towards their jobs. The performance is the concept relating to the results of the employee for the job. As the job satisfaction of the employee increases, their dedication to the job increases and it is expected that their performance will increase as a natural result of this process. Many researches show that there is a positive correlation between the job satisfaction and performance of the employee. Within the scope of study, a positive relation was seen between the job satisfaction and performance evaluation of the employees in the research findings. In addition to the conclusion that the job satisfaction is affected by the demographic factors, factors affecting the job satisfaction are emphasized and it is seen that job satisfaction is affected by mutual variables as salary or award determined according to performance evaluation results and knowledge, skill, friend relationship, corporate perception and relationship with supervisors. Enterprises desiring to increase the job satisfaction of the employees should determine the requirements of employees accurately first of all and meet these requirements of the employees. For the relationships with supervisors and other colleagues to be satisfying, in-house communication should be seen as important and moreover, performance evaluation results should be taken as the basis for decisions about salary and awarding between employees and a fairer structure should be created in the enterprise en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Job Satisfaction, Performance, Performance Evaluation, İş Doyumu, Performans, Performans Değerleme en_US
dc.title Performans değerlemenin iş doyumu üzerine etkisi en_US
dc.title.alternative The affect of performance evaluation on job satisfaction en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account