dc.description.abstract |
Türkiye'de tekstil sektörü 90'lı yılların ortalarından itibaren önemli derecede büyüyerek ihracata yönelmiştir. 2001 yılında yaşanan Türkiye tarihinin en büyük ikinci krizinden, tahmin edileceği üzere en büyük zararı bu sektör görmüş olmakla birlikte, kendisini toparlayarak gelişim trendini yukarılara taşımayı başarmıştır. Tekstil ve hazır giyim sektörlerinin Türkiye ihracatına olan katkısı krize rağmen halen artarak sürmektedir. Rusya'da tekstil üretimi iç pazar için yetersiz kalmakla birlikte Rusya tekstil ürünlerinin ithalatı Türk firmaları için çok cazip gelmektedir. Bu çerçevede Türk firmaları Rusya pazarında ve Rusya'nın bir parçası olan Tataristan pazarında başarılı olabilmeleri için ve söz konusu pazarı iyi bir şekilde tanıyabilmesi için çaba göstermeli ve doğru stratejileri uygulamaları gerekmektedir. İşte bu çalışma Tataristan tekstil pazarını araştırarak anket aracılığıyla tüketicilerin satın alma tercihlerini ve Türk tekstil ünlerine karşı eğilimlerini belirlemek için yapılmıştır. Bu çalışma 4 ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde tüketici davranışları ile ilgili bilgi verilmiş olup çalışmanın teorik çerçevesi hazırlanmıştır. İkinci bölümde Türkiye tekstil sektörü detaylı olarak açıklanmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise Rusya ve Tataristan ile ilgili genel bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde ise Tataristan tüketicilerinin tekstil ürünlerinde satın alma tercihleri ve Türk tekstil ürünlerine karşı eğilimlerinin belirlenmesi için anket bulgularının değerlendirilmesi ve elde edilen bilgilerin analizi yapılmıştır. Textile sector and especially export of the textile goods in Turkey has been significantly increasing since middle of the 90's. In 2001 crisis textile sector has been badly harmed, as it has been expected, but it recovered itself quickly and could catch increasing trend in development. However, Textile sector and clothes sector is continuing to grow despite to crises. Production volume of textile goods in Russia is not enough for inside market and so the Russian textile import is very attractive for Turkish firms. In this context, Turkish firms should make an effort to know Russian and Tatarstan markets, which is the part of Russia, and should apply appropriate strategies to become successful in that markets. This work is done to find out Tatarstan's consumers' preferences in purchasing of textile products and defying their inclination towards Turkish textile. This work consists of four main parts. In the first part information about consumer behavior, that forms the theoretical part of the work, is given. In the second part detailed information of the Turkish textile sector is described. In the third part general information about Russia and Tatarstan is given. In the fourth part evaluation of the survey results and analysis of the gained information is done to find out Tatarstan's consumers' preferences in purchasing of textile products and defying their inclination towards Turkish textile. |
en_US |