DSpace Repository

Building customer loyalty through relationship marketing strategies: A study on food retailing sector in İzmir

Show simple item record

dc.contributor.author BİLGİLİ, Öznur
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:13:52Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:13:52Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10729 NULL
dc.description.abstract Bilgi ve bilginin kullanımıyla biçimlenen günümüzde, artan rekabet ile birlikte işletmeler mevcut müşterilerinin sadakat ve bağlılığını arttırma çabasına girmişlerdir. Hızlı değişimlerin yaşandığı bu dinamik ortamda işletmeler müşteriyi işletmenin odak noktasına yerleştirmenin ötesine geçip müşteriyle uzun dönemli ilişkiler kurarak müşteri sadakatini hedefleyen ilişki pazarlaması anlayışına yönelmişlerdir. Rekabetin her geçen gün yoğunlaştığı perakendecilik sektöründe de tüketici ihtiyaç ve isteklerinin karşılanması ve tüketicilerin memnun edilmesi bütün işletmeler için çok önemlidir. Bu çalışma ile gıda perakende sektörü müşterileri üzerinde ilişki pazarlama stratejilerinin müşteri sadakati oluşturmasındaki etkileri araştırılmıştır. Araştırmada ilişki pazarlaması uygulamaları, demografik faktörler ve müşteri sadakati arasındaki ilişkiler açığa çıkarılmıştır. At our present day, which is shaped by knowledge and usage of it, with the increasing competition companies have gone into an effort to increase the loyalty and commitment of their current customers. In a dynamic environment where rapid changes occur, companies tend to the concept of relationship with customers going beyond putting them at the center of the business. It is very important for the companies to meet the needs and wants of the customers and satisfying them in retailing sector where competition intense each day. With this work, the effects of relationship marketing strategies on building customer loyalty among food retailing customers have been investigated. This research reveals the relations between common relationship marketing activities, demographic factors and customer loyalty. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Müşteri Sadakati, İlişki Pazarlaması, Perakendecilik, Sadakat Programları.Customer Loyalty, Relationship Marketing, Retailing, Loyalty Programs. en_US
dc.title Building customer loyalty through relationship marketing strategies: A study on food retailing sector in İzmir en_US
dc.title.alternative İlişki pazarlama stratejileri ile müşteri sadakati yaratılması: İzmir' de perakende sektöründe bir çalışma en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account