Abstract:
Günümüzde Dünya?yı tehdit eden sorunların en başlarında yer alan çevre sorunlarından biri küresel ısınmadır. Sera gazı emisyonlarının önümüzdeki yıllarda artacak olmasına rağmen, temel amaç 2050 yılında 1990 yılındaki emisyon seviyesinin %80 altına inilmesidir. Küresel ısınmanın ana faktörü karbondioksittir. Şirketler karbon emisyonunu azaltmak istemektedir. Çalışmanın amacı, şirketlerin karbon envanteri oluşturmasına yardımcı olmak, havalimanı karbon akreditasyon sürecindeki uygulamalarını incelemek ve iyileştirme önerileri sunmaktır. Bu çalışma 4 bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde genel olarak sera gazı protokolü ve kapsamı bahsedilmiştir. İkinci bölümde havalimanı karbon akreditasyon programı açıklanmıştır. Üçüncü bölümde kalite geliştirme yöntemlerinden biri olan Hata Türü ve Etkileri Analizi?nden (HTEA) bahsedilmiştir. Son bölümde, TAV İzmir?de karbon akreditasyon süreci uygulamalarından bahsedilmiş ve karbon emisyonu nedenlerinin incelenmesi için Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA) yapılmıştır. Hata Türü ve Etkileri Analizi?ne (HTEA) göre iyileştirme önerileri sunulmuştur. At the present day, one of early in environment problems which threaten the world is global warming. Although GHG emission will be increase incoming year, the aim in 2050 to reduce emission levels by 80 percent of what they were in 1990. Carbondioxide is the main factor of global warming. Companies wants to reduce carbon emission. The purpose of this study to help companies prepare a GHG inventory, to investigate airport carbon accreditation process applications and to offer suggestions for improvement. This study consists of four parts. In the first part generally GHG Protocol and what is content is mentioned. In the second part, the airport carbon accreditation scheme is explained. In the third part, Failure Modes and Effects Analysis (FMEA) that is one of the quality improvement tools is mentioned. In the final part, carbon accreditation process activities in TAV Izmir is mentioned and Failure Modes and Effects Analysis (FMEA) has been done to investigate causes of carbon emission. According to Failure Modes and Effects Analysis (FMEA), suggestions for improvement are offered.