dc.contributor.author |
AYDOĞDU, Çağkan
|
|
dc.date.accessioned |
2015-11-26T14:13:24Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-11-26T14:13:24Z |
NULL |
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/10721 |
NULL |
dc.description.abstract |
Uzun yıllardır gelişmiş ülkelerin hemen hepsinde bölgesel gelişme için faaliyet gösteren ?bölgesel kalkınma ajansları? ülkemizde 2006 yılında yürürlüğe giren 5449 sayılı Kalkınma Ajanslarının Kuruluşu, Koordinasyonu ve Görevleri Hakkında Kanun ile yasal zemine kavuşmuştur. Türkiye'de pilot uygulama olarak başlatılan İzmir ve Çukurova (Adana-Mersin) kalkınma ajanslarının ardından 2009'da tüm Türkiye'de 26 istatistiki bölgede kurulması tamamlanan kalkınma ajansları hızla ekonomik ve sosyal alanda faaliyetlerine başlamıştır. Hızlı ve etkin hareket edebilmesi amacıyla kurgulanan kalkınma ajanslarının farklı ve esnek yapısı ?kalkınma? olgusuna farklı açılardan bakabilmeye imkan sağlamaktadır. Kalkınma süreci sürekli bir değişim yaratmakta ve bu sürecin ise ulusal veya uluslar arası sermaye ile desteklenmesi gerekmektedir. Bu çerçevede kalkınma ajanslarının rolü önem taşımaktadır. Gereken sermayenin oluşturulması veya ortaya çıkarılması, kalkınma ajanslarının temel görevlerinden biridir. Toplumu bir bütün olarak işbirliğine yöneltecek yöntemler oluşturmak ve kalkınmayı dayanışma içinde birlikte gerçekleştirmek için, kalkınmada yalnızca fiziki ve beşeri değil toplumsal sermayenin de dikkate alınması gerektiği uluslar arası akademik literatürde destek bulmakta ve hızla uygulamaya aktarılmaktadır. Kuruluş mantığı, organizasyonu ve kapasite artırıcı etki gücü ile toplumsal sermayenin geliştirilmesi yoluyla kalkınmaya destek verebilecek bir kuruluş olarak görülen Kalkınma Ajansları ve ajansların toplumsal sermaye ile ilişkisi, bu tezde incelenmiştir. Despite having been in operation for many years in almost all developed countries, development agencies? legal basis in Turkey could only be established in 2006, with the Law On The Establishment And Duties of Development Agencies.Aftermath of İzmir and Çukurova (Adana-Mersin) development agencies which were established as the pilot development agencies in Turkey, all 26 development agencies in statistical regions were established in 2009 and immediately began their activities in economical and social fields. Development agencies? different and flexible structure, designed to move fast and efficiently, gives also an opportunity to look into ?development? phenomenon from different aspects. Development process creates continuous change and this process needs to be supported by national or international capital. In this framework the role of development agencies is critically important. The main mission of the development agencies is to create or to reveal the capital needed for development. The need to consider physical, human and social capital together in terms of composing methodologies to cooperate and develop in solidarity, takes part also in academical literature. In this work, development agencies with their organisational features, impact capacity and the logic of formation, are deemed ideal institutions to support development by building social capital. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Kalkınma , kalkınma ajansları, toplumsal sermaye, dayanışma,Development, Development Agencies, Social Capital, Solidarity |
en_US |
dc.title |
Kalkınma ajansları ve toplumsal sermaye ilişkilerinde stratejik yaklaşım (İzmir kalkınma ajansı örneği) |
en_US |
dc.title.alternative |
A strategical approach to the relations of development agencies and social capital (The case of İzmir development agency) |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |