DSpace Repository

İlköğretim II. kademe öğrencilerinde din kültürü ve ahlak bilgisi düzeyi ile ahlak gelişimi arasındaki ilişkiler

Show simple item record

dc.contributor.author GÖLCÜK, Seda
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:13:21Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:13:21Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10720 NULL
dc.description.abstract Okul, ilköğretim döneminde çocuğun ahlaki gelişimini büyük ölçüde etkilemektedir. Bu araştırmada, ilköğretim II. kademe öğrencilerinde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi düzeyi ile ahlak gelişimi arasındaki ilişkiler incelenmektedir. Araştırmada kullanılan örneklem, 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılı 2. döneminde Mart ve Nisan aylarında İzmir'in Konak ve Karabağlar ilçelerinde 5 farklı ilköğretim okulunda 2. kademede öğrenim gören 460 ilköğretim öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın 1. Bölüm'ünde katılımcıların özelliklerini, cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, anne ve babanın mesleği, anne ve babanın ilgi düzeyi, anne ve babanın öğrenim düzeyi ve ailenin gelir düzeyini ölçmek için ?Kişisel Bilgi Formu?; araştırmanın 2. Bölüm'ünde ahlaki bilgi düzeyini ölçmek için, 6., 7. ve 8. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde işlenen ?Ahlak? öğrenme alanıyla ilgili sorular; araştırmanın bağımlı değişkeni olan ahlaki yargı düzeyini ölçmek için ise, ?Değerlerin Belirlenmesi Testi-DIT (Defining Issues Test-DIT)? kullanılmıştır. Verilerin kaydedilmesi ve değerlendirilmesinde SPSS 15.0 paket programı kullanılmıştır. Hipotezlerde varyans analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim 2. kademe öğrencilerinin ahlaki olarak geleneksel düzeyde oldukları; öğrencilerin ahlaki bilgi düzeyleri, cinsiyetleri, anne ve babalarının öğrenim düzeyi ve mesleği ile ahlaki yargı düzeyleri ve öğrencilerin yaşı ve sınıfı, anne ve babanın ilgisi ve ailenin gelir durumu ile öğrencilerin ahlaki yargı düzeyleri arasında da anlamlı bir fark bulunamamıştır Kısacası, öğrencilerin ahlaki gelişimlerinde sadece Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin etkili olmadığı; psikolojik ve sosyolojik birçok faktörün de öğrencilerin ahlaki gelişimlerini etkilediği tespit edilmiştir. School has a great influence on child?s moral development in primary school education period. This study intends to analize in primary school education 2?? degree students? Religious Culture and Moral Knowledge level in relation to moral development. The participants of the study, 460 student attended in primary school education in İzmir?s Konak and Karabağlar districts, in 5 different primary school education during the 2009-2010 Academic year in 2?? period in March and April months. In 1?? Part of the study, Personal Information Form? was used in order to define participant characteristics including sex, age, grades, works of their parents, interest of their parents, educational level of their parents and income of their parents; in 2?? Part of the study, questions related to ?Moral? learn plain, was educated in Religious Culture and Moral Knowledge lessons the grades 6? ? , 7?? and 8? ? was used in order to measure the level of moral knowledge; ?Defining Issues Test-DIT? was also used in order to measure the level of moral judgement, which is the dependent variable of this study. The results have been analysed by SPSS 15.0 packet program. The hypotheses have been checked by the analize of variance. As a result of the study, in primary school education 2?? degree students? to be moral in traditional level; there was not found any correlation between level of moral knowledge, sex, educational level and works of their parents and level of moral judgement. In additon, there was not found any correlation between level of moral judgement, student?s age and grades, interest and income of their parents. In brief, it has been concluded that the subjects of Religious Culture and Moral Knowledge merely haven?t effect students? moral development; also psychological and sociological many factors have effects on students? moral development. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Ahlak Gelişimi, Kohlberg'in Ahlak Gelişimi Kuramı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi, Ahlak Eğitimi, Ahlak Öğretimi. Moral Development, Kohlberg?s Moral Development Theory, Religious Culture and Moral Knowledge Lesson, Moral Training, Moral Teaching. en_US
dc.title İlköğretim II. kademe öğrencilerinde din kültürü ve ahlak bilgisi düzeyi ile ahlak gelişimi arasındaki ilişkiler en_US
dc.title.alternative In primary school education 2?? degree students? religious culture and moral knowledge level in relation to moral development en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account