DSpace Repository

Gemilerin zaman esasına göre kiralanması: Türk donatanların gemi kiralama konusundaki eğilimi

Show simple item record

dc.contributor.author ÖZER, Timur
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:10:38Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:10:38Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10674 NULL
dc.description.abstract Bir hizmet sektörü olan denizyolu taşımacılığının en basit kuralı belirli bir ücret karşılığında cazip olanakları talep eden çevrelere sunmaktır. İşte bu noktada yük tarafı ve gemi tarafı, uygulamada gemi kiralama piyasası olarak adlandırılan ticari aktivitede buluşmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı ise gemi tahsisi sözleşmesi türlerinden biri olan ve uygulamada zaman esaslı gemi kiralama yöntemi olarak bilinen ancak hukuki manada bir çarter sözleşmesi olduğu için zaman çarteri olarak adlandırılan yöntemin incelenmesi ve Türk donatanların gemi kiralama konusundaki eğiliminin belirlenmesidir. Bunu gerçekleştirmek üzere ilk etapta denizyolu taşımacılığı, uluslararası navlun piyasası ve gemi tahsisi sözleşmesi türleri açıklanmıştır. Daha sonra konu, sekiz adet standart zaman esaslı çarter parti formunun bir arada incelenmesiyle zaman çarteri sözleşmesi türü üzerinde daraltılmıştır. Akabinde Türk donatanların hangi gemi tahsisi sözleşmesi türlerini kullanmış olduğu, hangi gemi tahsisi sözleşmesi türlerini sıkça kullandığı ve gemi tahsisi sözleşmesi türü seçimini belirlerken hangi faktörleri birer etken olarak gördüğü gerçekleştirilen mülakat ve saha araştırmalarıyla tespit edilmeye çalışılmıştır ve saptanan bulgular açıklanmıştır The simplest rule of the sea transportation is to offer the attractive opportunities to the demanding companies with suitable prices. On this point, vessel owners and cargo owners meet on a trade being called as vessel chartering. This study aims to analyze chartering according to time principle and determine attitudes of the Turkish ship owners. To achieve this, sea transportation and chartering types and the international shipping market is explained in the first step. Then the study is narrowed on the chartering of the vessels according to the time principle by observing eight different standard vessel chartering contracts of this type. Finally, by interviewing with the ship owners and surveying, it?s tried to determine what kinds of chartering types the Turkish ship owners use, and which of these types are used more frequently and what kind of factors are effective while determining the type of chartering to be used. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject gemi, gemi kiralama, zaman çarteri, Türk donatanlar, eğilim, vessel, vessel chartering, time charter, Turkish ship owners, attitudes en_US
dc.title Gemilerin zaman esasına göre kiralanması: Türk donatanların gemi kiralama konusundaki eğilimi en_US
dc.title.alternative Chartering of vessels according to time principle: Attitudes of Turkish ship owners about chartering en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account