DSpace Repository

Öğretmenlerin Malcolm Baldrige mükemmellik modeli algılarının ölçülmesi

Show simple item record

dc.contributor.author PAKÖZ, Gözde
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:10:03Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:10:03Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10664 NULL
dc.description.abstract Kalite kavramının önem kazanmasıyla birlikte kalite ödülü kavramı ortaya çıkmıştır. Dünya'nın çeşitli yerlerinde farklı kalite ödülleri vardır. Fakat tüm bu ödüllerin verilmesindeki ortak amaç alanında en iyi olan kuruluşların belirlenmesi ve bu kuruluşların rakiplere örnek teşkil etmesinin sağlanmasıdır. Malcolm Baldrige Ulusal Kalite Ödülü dünya çapında prestij kazanmış bir ödüldür. Bu ödül sadece üretim alanındaki kuruluşlara değil aynı zamanda sağlık ve eğitim gibi hizmet kuruluşlarına da verilmektedir. Günümüzde eğitim kurumları arasındaki rekabet artmıştır. Eğitim bir ülkenin en önemli hizmetlerinden biridir. Kaliteli eğitim kaliteli bir toplum doğurur. Eğitim alanında kaliteyi ölçerken, kuruluşların değerlendirilmesinde Malcolm Baldrige Eğitim Kriterleri etkin bir çerçeve oluşturur. Bu çalışmanın amacı, Malcolm Baldrige Eğitim Kriterleri'ne, eğitimde kalite faaliyetlerinin baş uygulayıcıları olan öğretmenlerin bakış açılarını belirlemek, algılarını ölçmektir. Elde edilen bulgulara göre, kriter üzerinden 6 boyut önem kazanmaktadır. Bunlar; Liderler, Veli ve Öğrenci Odaklılık, Süreç Yönetimi, Öğretmen Odaklılık, Stratejik Planlama ve Sonuçlar'dır. Öğretmenlerin büyük çoğunluğu kalite çalışmalarını anlamlı bulmamaktadır. Okul kalitesinin öğrenci ve veli odaklı olmaya, süreç yönetimine ve sonuçlara bağlı olduğunu; okul mükemmelliğinin ise veli ve öğrenci odaklı olmaya bağlı olduğunu düşünmektedirler. Ayrıca; öğretmenlerin çoğunluğu öğretmen odaklı bir yaklaşım sağlanırsa işlerinden daha memnun olacaklarını belirtmişlerdir Quality becomes more of an issue day by day and there are many types of quality awards throughout the world. The main idea is to identify the best institutions in each sector and make them serve as a model for rivals. In this respect, Malcolm Baldridge National Quality Awards are a world wide known, prestigious award system not only for manufacturing sector but also for health and education sector. In this day and age, there is more competition among education institutions. Education is one of the most important services of a country because a quality society grounds from a quality education. At this point, Malcolm Baldrige Education Criterias establish an efficient framework to measure the quality of education institutions.While the teachers are primary implementors of quality in education, the purpose of this study is to determine their viewpoints and perceptions for Malcolm Baldrige Education Criterias. According to the findings of this research, there are 6 prominent points among these criterias which are Leaders, Parent and Student Orientation, Process Management, Teacher Orientation, Strategic Planning, and Results. Studies for quality seem meaningless for most of the teachers. From their point of view, school?s quality is due to Parent and Student Orientation, Process Management, and their Results; but perfection of the school is related only with Parent and Student Orientation. On the other hand majority of teachers indicates that a teacher oriented approach shall motivate them better in their work en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Baldrige, Malcolm = Baldrige, Malcolm ; Kalite = Quality ; Kalite yönetim sistemi = Quality management system ; Kalite ödülü = Quality award ; Öğretmen algısı = Teacher perception ; Öğretmenler = Teachers en_US
dc.title Öğretmenlerin Malcolm Baldrige mükemmellik modeli algılarının ölçülmesi en_US
dc.title.alternative Measurement of Teachers? perception on Malcolm Baldrige model of excellence en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account