DSpace Repository

Siyasi partilerde seçim kampanyalarının finansmanı: Kırklareli örneği

Show simple item record

dc.contributor.author KOCAAGA, Osman
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:07:57Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:07:57Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10628 NULL
dc.description.abstract Siyaset yapma biçiminin tarihsel süreç içerisinde geçirmiş olduğu dönüşüm, partilerin toplumsal yaşamdaki rolleri üzerinde büyük değişiklikler meydana getirmiştir. Günümüz siyasetinin ve parti modellerinin kendine özgü dinamikleri partilerin seçim kampanyalarını ve dolayısıyla da bu kampanyaların finansmanlarını çok yakından etkilemektedir. Örgütlenme modellerinde meydana gelen değişmeler seçim kampanyalarını giderek profesyonelleşen, dışarıdan uzman desteği alınan, ideolojik söylemler yerine daha esnek söylemlere iten, reklamların ve kitle iletişiminin ön planda olduğu bir yapıya büründürmüştür. Bu bakımdan partiler artan bir rekabet ortamı içerisinde kalmaktadır. Neredeyse siyasi birer şov haline gelen seçim kampanyalarının maliyetler açısından ortaya çıkardığı durum da göz önüne bulunduğunda seçim kampanyalarında finansman konusu önemli bir yer işgal etmektedir. Bir sistem olarak siyasetin finansmanı seçim kampanyalarının nasıl finanse edildiği konusunda yol göstermektedir. Ülkelerin farklı sistemleri benimseyip bunları uygulaması partilerin seçim kampanyalarının finansmanında değişik yöntemler izlemesine yol açmıştır. Bugün karşı karşıya olunan siyasi finansman sistemi karşısında, parti ve adaylar uygun yöntemi bulma konusunda çaba harcamakta ve başarı elde etmeye çalışmaktadır. Partilerin ve adayların finansman bakımından karşılıklı konumlarındaki dengenin sağlanması seçim kampanyalarının finansmanında önemli bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Seçim kampanyalarının finansmanı açısından parti genel merkezi, yerel teşkilat ve adayın kendisi ele alındığında ağırlığın devlet yardımı alan partilerde genel merkezde, bu yardımı almayan partilerde ise parti yerel teşkilatının ve adayın kendisinde olduğu görülmektedir. Son zamanlarda siyasi partilerin finansmanı konusu artan bir şekilde araştırmacıların ilgi alanına girmeye başlamıştır. Bu çalışma kapsamında da parti modellerinden hareketle, siyasetin finansmanı bir sistem dahilinde ele alınmıştır. Kırklareli ili ve üç parti özelinde partilerin seçim kampanyalarının finansmanının parti ve aday ilişkisi çerçevesinde nasıl gerçekleştiği ortaya konmaya çalışılmıştır. The evolvement of the style of doing politics in historical process generated significant differences in the political parties? roles in community life. The sui generis dynamics of today?s politics and party models intimately effected electoral campaigns and its finance. The emerging developments in the models of organization changed electoral campaigns into a structure which is gradually professionalizing, importing expert support, pushing parties to a more flexible discourse instead of ideological one and prioritizing advertisements and mass media. In this respect, political parties stay in an increasing competitive environment. When electoral campaigns which almost become political shows are taken under consideration in terms of costs, the issue of finance in electoral campaigns occupies an important place. The finance of politics as a system guides in the issue of how the electoral campaigns are financed. The adoption and implementation of different systems by countries result in the adoption of different methods in the finance of politics by political parties. In the presence of today?s political finance system, political parties and candidates endeavor for the adoption of the appropriate method and becoming successful. Creating a balance in terms of finance in respect to mutual positions of the parties and candidates arises as a significant problem in the finance of electoral campaign. When the party home office, local organizations and candidates themselves are discussed in terms of finance of electoral campaigns, it is seen that gravity (significance) is in the home office in the parties that receives state assistance and in the local organizations or candidates themselves in the parties that do not receive it. In recent years the issue of finance of political parties has increasingly taken place in the researchers? areas of interests. Within the scope of this study, considering the political party models, the finance of politics is discussed within a system. It is aimed to present, in Kirklareli province and three parties in particular, how the finance of electoral campaigns within the framework of relations among political parties and candidates realized. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Finansman = Financing ; Seçim kampanyaları = Election campaigns ; Seçimler = Elections ; Siyasi partiler = Political parties en_US
dc.title Siyasi partilerde seçim kampanyalarının finansmanı: Kırklareli örneği en_US
dc.title.alternative Financing of political party campaigns: The case of Kırklareli en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account