DSpace Repository

Otel işletmelerinde halkla ilişkiler: Azerbaycan'daki beş yıldızlı otel işletmeleri üzerine uygulamalı bir çalışma

Show simple item record

dc.contributor.author OJAGOV, Rüstem
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:07:43Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:07:43Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10624 NULL
dc.description.abstract Küreselleşen, hızla gelişen dünyada otel işletmelerinin olumlu bir imaj kazanabilmesi ve onun sürdürülebilmesi, rekabetçi ortamda gerekli tanıtım politikalarının uygulanabilmesi ve işletmenin bu doğrultuda yönlendirilmesi, iç ve dış müşteri kitlesiyle işletme arasında bilgi akışının sağlanabilmesi ve işletme tarafından verilen mesajın amacına ulaşması için halkla ilişkiler faaliyetleri çok önemli sayılmaktadır. Bunun yanı sıra halkla ilişkiler otel işletmesini hedeflediği müşteriye götüren yol, bu kitleye sevdiren ve onların tercihine çeviren bir araçtır. Yani halkla ilişkiler faaliyetleri çok yönlü olup, işletme içinde işlevselliği bitmeyen bir süreci kapsar. Bu yüzden otel işletmeleri halkla lişkiler faaliyetleri uygulamakta ve halkla ilişkilerin önemini anlamaktadır.Bu çalışma Azerbaycan Cumhuriyetinin başkenti Bakü'de yapılmıştır. Araştırmanın ana amacı, halkla ilişkiler faaliyetlerinin beş yıldızlı otel işletmelerinde ne derecede uygulandığı ve önemini ortaya çıkarmaktır. Bu kapsamda, Bakü'de bulunan 10 adet beş yıldızlı otel işletmesi ile yüyüze mülakat yöntemi gerçekleştirilmiş ve elde edilen birincil bulgular analiz edilerek, otellerin uyguladıkları halkla ilişkiler faaliyetleri araştırılmaya çalışılmıştır. Otellerde halkla ilişkiler faaliyetlerinden sorumlu bölüm yöneticileriyle yapılan ve yarı-yapılandırılmış olarak tasarlanan mülakatların iii bulguları içerik analizine tabii tutulmuş ve literatur araştırması sonuçları ile karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak halkla ilişkiler faaliyetlerinin Bakü otel işletmelerinde yeterli derecede uygulanmaması görülse de, turizm sektörü, devlet desteği ve yapılan yatırımlar ile geliştikçe, halkla ilişkiler faaliyetlerinin de yeterli derecede uygulanacağı beklenmektedir. In the globalizing and rapidly developing world to acquire positive image of hotel businesses and their sustainability, the implementation of effective advertising policies, the provision of information between local and foreign customers and the establishment of accurate messages disseminated to the stakeholders by hotel businesses are very important public relations actions.Public relations connect hotel businesses with their customers, help them foster customer loyalty, and repeat business. In other words, public relations covering many process-related activities improve the functionality of business enterprises. Because of this, hotel businesses implement public relations and understand the importance of this specific marketing practice for their success.This study was conducted in Baku, the capital of Azerbaijan Republic.At the scope of the study 10 five star hotels were analyzed in Baku and public relations actions implemented by these hotels were studied. Findings of the surveys with department managers who are responsible for public relations actions in hotels were analyzed and compared with the existing literature. Main purpose of the study is to show importance and implementation of public relation actions at the concerned hotels. To this extent, the primary data on public relations activities was collected through in-depth interviews with the key personnel of 10 five star hotels in Baku. Semi-structured interviews with managers who are responsible for public relations were analyzed through content analysis and compared with the literature review findings. Despite the fact that public relation actions are not sufficiently implemented at the selected hotels of Baku, the development of tourism with the help of state support and the increasing tourism investment are expected to lead into hotel establishments to improve their marketing efforts including public relations en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Beş yıldızlı oteller = Five star hotels ; Halkla ilişkiler = Public relations ; Konaklama işletmeleri = Occommodation enterprises ; Oteller = Hotels ; Pazarlama = Marketing ; Turizm = Tourism ; Turizm işletmeleri = Tourism businesses ; Turizm pazarlaması = Tourism marketing ; İletişim = Communication en_US
dc.title Otel işletmelerinde halkla ilişkiler: Azerbaycan'daki beş yıldızlı otel işletmeleri üzerine uygulamalı bir çalışma en_US
dc.title.alternative Public relations in hotel businesses: A practical study in five star hotel businesses in Azerbaijan en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account