DSpace Repository

Özdeğerlendirme çalışmalarında radar yönteminin kullanılması ve bir eğitim kurumu uygulaması

Show simple item record

dc.contributor.author SELVİ, Gamze
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:04:00Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:04:00Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10559 NULL
dc.description.abstract Çalışmanın amacı, Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı'nın uygulama alanlarını tanımlamak, yapılan değerlendirmelerin işleyişi hakkında bilgi edinmek, ödül sürecinde neler yapılması gerektiğini tespit etmek ve ödül değerlendirmesinin hangi koşullara bağlı olarak yapıldığını araştırmaktır. Bununla ilişkili olarak öz değerlendirme kavramı ve yöntemlerinin incelemesi yapılmış, ödül değerlendirme sürecinin pilot bir uygulaması gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, Toplam Kalite Yönetimi anlayışının eğitim sistemine entegre edilerek köklü değişiklikler gerçekleştirilmesi gerekliliğini vurgulamak ve EFQM Mükemmellik Modeli'nin eğitim kurumlarında uygulanabilirliğini araştırmak, eğitim kurumlarındaki eksikliklere EFQM Mükemmellik Modeli çerçevesinde çözümler sunmaya çalışmak amaçlanmıştır.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Kalite, Toplam Kalite Yönetimi, Eğitim Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi ve uygulanabilirliği konuları yer almaktadır. İkinci bölümde, Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı, EFQM Mükemmellik Modeli, modelin kriterleri ve alt kriterleri açıklanmış, RADAR Mantığı ve puanlaması, öz değerlendirme ve yöntemleri konularına yer verilmiştir. Son bölümde ise, EFQM Mükemmellik Modeli'nin özel bir eğitim kurumunda uygulanması, kurum tarafından hazırlanmış ödül başvuru kitapçığının değerlendirilmesi şeklinde gerçekleştirilmiştir. Uygulama, kurumun ödül başvuru süreci öncesinde puanlamaya hazırlık olması açısından bir dış değerlendirme niteliğinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada makale, tez, dergi, kitap, ders notları ve internet veri kaynaklarından yararlanılmış, uygulamanın değerlendirmesi ise Kalder tarafından verilen EFQM Mükemmellik Modeli Eğitimi ve Kalder kalite konferanslarından edinilen bilgiler sonucu yapılmıştır The purpose of this research is to define the implementation of EFQM, to obtain information about the evaluation process, to determine the needs for an award process and in which conditions the scoring is made. Related to this, definitions of self-assessment concept and the methods of the self assessment are given, likewise for the implementation of the award process. Also, adaption of the EFQM into the education system is emphasized and an investigation of the relation between the education system and Total Quality Management is performed.The thesis is divided in three parts. In the first part, the subjects are Quality, Total Quality Management, and Total Quality Management in education institutes; in the second part, EFQM, EFQM Excellence Model, the criterions, and the sub- criterions of the model are explained; RADAR logic and scoring matrix, self assessment and the methods of self assessment are established. In the last part, the implementation of the EFQM Excellence Model in a private education institute is done with assessment and scoring of the award book which is prepared by the institute. The implementation is made for preparation for the award process by an external audit.In this research, theses, reviews, books and internet data sources are used and the assessment of the implementation is made with the training which is recieved from Kalder and also from conferences. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Quality, Total Quality Management, Total Quality Management in Education System, EFQM, EFQM Award, Self-Assessment, RADAR Logic. Kalite, Toplam Kalite Yönetimi, Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi, EFQM, Öz değerlendirme, RADAR Mantığı. en_US
dc.title Özdeğerlendirme çalışmalarında radar yönteminin kullanılması ve bir eğitim kurumu uygulaması en_US
dc.title.alternative Using the method of radar in self - assessment studies and a training institute implementation en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account