DSpace Repository

Metin madenciliği teknikleri ile şirketlerin vizyon ifadelerinin analizi

Show simple item record

dc.contributor.author MELEK, Cemile
dc.date.accessioned 2015-11-26T14:01:39Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T14:01:39Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10519 NULL
dc.description.abstract Günümüzde mevcut veritabanlarında bulunan ham verilerin her geçen gün artması, ham verilerden elde edilmek istenen bilgilerin de doğru ve güvenilir olma ihtiyacını da arttırmıştır. Bu nedenle veri madenciliği önemli bir çalışma alanı haline gelmiştir. Veri madenciliği ile elde bulunan sayısal haldeki verilerin analizi rahatlıkla yapılabilmekteyken, metin halde bulunan verilerin analiz edilmesi de önemli bir ihtiyaç halinde gelmiş ve metin madenciliği konusunda yapılan çalışmaları da artmıştır. Metinsel verilerin sayısallaştırılarak veri madenciliği algoritmalarına girdi oluşturabilecek hale dönüşmesini sağlayan metin madenciliği günümüzde büyük önem teşkil etmektedir. Bu çalışmada, metinsel veri kaynağı olarak ele alınan şirketlerin vizyon ifadelerinin incelenip itibar kriterlerinin analiz edilmesi amacıyla, Capital dergisi ?En Beğenilen Şirketler? araştırmasında yer alan şirketlerin vizyon ifadeleri Statistica programı ile sayısallaştırılmış ve metin madenciliği yöntemleri aracılığıyla analiz edilmiştir. The amount of raw data in databases available today increases each passing day. The knowledge that desired to be obtained from the raw data also increased the need for information to be accurate and reliable. For this reason, data mining has become an important area of study. Mining and analysis of data that is obtained in numerical form could easily be done; however, analyzing the data in the text form has a major case of need. Thus, studies that have been made in text mining area have increased. Text mining, which makes the conversion of textual data available for being input of data mining algorithms, is crucial today. In this study, corporate vision statements are taken as a source of textual data. The corporate investigated are taken from the Capital Magazine?s ?Most Admired Companies 2010? survey. These vision statements have been analyzed via Statistica software and results of the analyses are interpreted according to criteria of reputation en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Veri Madenciliği, Metin Madenciliği, İtibar Yönetimi ve Vizyon İfadeleri, Data Mining, Text Mining, Reputation Management and Vision Statements en_US
dc.title Metin madenciliği teknikleri ile şirketlerin vizyon ifadelerinin analizi en_US
dc.title.alternative Analysis of vision statements of firms by using text mining techniques en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account