dc.contributor.author |
MELEK, Cemile
|
|
dc.date.accessioned |
2015-11-26T14:01:39Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-11-26T14:01:39Z |
NULL |
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/10519 |
NULL |
dc.description.abstract |
Günümüzde mevcut veritabanlarında bulunan ham verilerin her geçen gün artması, ham verilerden elde edilmek istenen bilgilerin de doğru ve güvenilir olma ihtiyacını da arttırmıştır. Bu nedenle veri madenciliği önemli bir çalışma alanı haline gelmiştir. Veri madenciliği ile elde bulunan sayısal haldeki verilerin analizi rahatlıkla yapılabilmekteyken, metin halde bulunan verilerin analiz edilmesi de önemli bir ihtiyaç halinde gelmiş ve metin madenciliği konusunda yapılan çalışmaları da artmıştır. Metinsel verilerin sayısallaştırılarak veri madenciliği algoritmalarına girdi oluşturabilecek hale dönüşmesini sağlayan metin madenciliği günümüzde büyük önem teşkil etmektedir. Bu çalışmada, metinsel veri kaynağı olarak ele alınan şirketlerin vizyon ifadelerinin incelenip itibar kriterlerinin analiz edilmesi amacıyla, Capital dergisi ?En Beğenilen Şirketler? araştırmasında yer alan şirketlerin vizyon ifadeleri Statistica programı ile sayısallaştırılmış ve metin madenciliği yöntemleri aracılığıyla analiz edilmiştir. The amount of raw data in databases available today increases each passing day. The knowledge that desired to be obtained from the raw data also increased the need for information to be accurate and reliable. For this reason, data mining has become an important area of study. Mining and analysis of data that is obtained in numerical form could easily be done; however, analyzing the data in the text form has a major case of need. Thus, studies that have been made in text mining area have increased. Text mining, which makes the conversion of textual data available for being input of data mining algorithms, is crucial today. In this study, corporate vision statements are taken as a source of textual data. The corporate investigated are taken from the Capital Magazine?s ?Most Admired Companies 2010? survey. These vision statements have been analyzed via Statistica software and results of the analyses are interpreted according to criteria of reputation |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Veri Madenciliği, Metin Madenciliği, İtibar Yönetimi ve Vizyon İfadeleri, Data Mining, Text Mining, Reputation Management and Vision Statements |
en_US |
dc.title |
Metin madenciliği teknikleri ile şirketlerin vizyon ifadelerinin analizi |
en_US |
dc.title.alternative |
Analysis of vision statements of firms by using text mining techniques |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |