DSpace Repository

Bir pazarlama ortamı olarak özel alışveriş siteleri ve tüketicilerin özel alışveriş siteleri tercihlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author YAVUZ, Özge
dc.date.accessioned 2015-11-26T13:59:03Z NULL
dc.date.available 2015-11-26T13:59:03Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10475 NULL
dc.description.abstract Özel alışveriş sitelerinin sağlamış olduğu dinamikler açısından tüketici davranışlarına etkisi, tüketiciler bağlamında pazarlama açısından son derece önemli bir konudur. Bu nedenle incelenmesi ve süreçlerin değerlendirilmesi her bağlamda hem tüketiciler hem de sektör açısından faydalı olacaktır. Özel alışveriş siteleri incelendiğinde tüketicilere farklı alanlarda fayda sağladığı görülmekte ve bu noktada tüketici davranışlarına ne şekilde etki etmektedir sorusu gündeme gelmektedir. Bu amaçla; çalışmanın birinci bölümünde tüketici davranışı ve tüketici davranışını etkileyen faktörler incelenmiştir. İkinci bölümünde tüketici karar süreci açısından konu açıklanmış, üçüncü bölümde ise özel alışveriş siteleri incelenerek, tüketicilere yönelik hazırlanan anket uygulamasına yönelik analiz sonuçları değerlendirilmiştir. The influence of the private shopping sites on the consumer behaviors regarding the dynamics that they provide, is an essential matter for the marketing in the context of the consumers. Therefore studying and assessing of such process would be most beneficial for both the consumers and for the sector in all aspects. When the private shopping sites are examined, it is seen that those sites provide benefits to consumers in different areas and the question of ?what kind of influence do they have on consumer behavior?? is arisen from this point. For this reason, the consumer behavior and the factors that influence them have been dissected in the first part of the study. In the second part, the subject matter has been elaborated in terms of consumer decision process and in the third part, the result of the analysis of the survey that has been prepared aimed at the consumers has been assessed. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Özel alışveriş siteleri, tüketici davranışı, pazarlama,internet, Private shopping sites, consumer behaviour, marketing, internet en_US
dc.title Bir pazarlama ortamı olarak özel alışveriş siteleri ve tüketicilerin özel alışveriş siteleri tercihlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma en_US
dc.title.alternative Private shopping sites as a marketing medium and a research in order to determine the factors of the private shopping sites affecting consumer's preferences en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account