Abstract:
Özel alışveriş sitelerinin sağlamış olduğu dinamikler açısından tüketici davranışlarına etkisi, tüketiciler bağlamında pazarlama açısından son derece önemli bir konudur. Bu nedenle incelenmesi ve süreçlerin değerlendirilmesi her bağlamda hem tüketiciler hem de sektör açısından faydalı olacaktır. Özel alışveriş siteleri incelendiğinde tüketicilere farklı alanlarda fayda sağladığı görülmekte ve bu noktada tüketici davranışlarına ne şekilde etki etmektedir sorusu gündeme gelmektedir. Bu amaçla; çalışmanın birinci bölümünde tüketici davranışı ve tüketici davranışını etkileyen faktörler incelenmiştir. İkinci bölümünde tüketici karar süreci açısından konu açıklanmış, üçüncü bölümde ise özel alışveriş siteleri incelenerek, tüketicilere yönelik hazırlanan anket uygulamasına yönelik analiz sonuçları değerlendirilmiştir. The influence of the private shopping sites on the consumer behaviors regarding the dynamics that they provide, is an essential matter for the marketing in the context of the consumers. Therefore studying and assessing of such process would be most beneficial for both the consumers and for the sector in all aspects. When the private shopping sites are examined, it is seen that those sites provide benefits to consumers in different areas and the question of ?what kind of influence do they have on consumer behavior?? is arisen from this point. For this reason, the consumer behavior and the factors that influence them have been dissected in the first part of the study. In the second part, the subject matter has been elaborated in terms of consumer decision process and in the third part, the result of the analysis of the survey that has been prepared aimed at the consumers has been assessed.