dc.contributor.author |
ZHUMAGULOVA, Arailym
|
|
dc.date.accessioned |
2015-11-26T13:58:34Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-11-26T13:58:34Z |
NULL |
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/10467 |
NULL |
dc.description.abstract |
Küreselleşme ile turizm arasındaki ilişki etkisini uluslararası turizm pazarı göstermektedir. Uluslararası turizm pazarlaması, yabancı veya yerli turistleri doğrudan veya seyahat acenteleri ya da tur operatörleri aracılığıyla turistik mal ve hizmetleri üreten işletmelere getirme faaliyetleri olarak tanınmaktadır. Uluslararası turizm pazarında rekabetçi destinasyonların arasında her ülke kendi imajı için mücadele etmektedir. Ülke imajı, turistlerin zihninde oluşan bir ülke ile ilgili resim ve fikirler görünümüdür. Bu çalışmada Kazakistan'ın turistik potansiyeli ve imaj durumu incelendi. Uluslararası turizm pazarı araştırılırken Türkiye pazarı ele alındı. Pazarlamacılar olarak seyahat acentelerinin Kazakistan imajına algılamaları incelendi. Türkiye'de bulunan ve Türkiye seyahat acenteleri birliğine üye olan seyahat acentelerine anket uygulaması yapıldı. Sonra anket verilerinin analizi SPSS 17.0 for Windows paket programı ile gerçekleşmiştir. Bu araştırmada frekans dağılımı, faktör, korelasyon ve ANOVA analizi kullanılmıştır. Sonuçlar literatür taraması yoluyla elde edilen bilgiler doğrultusunda yorumlanmıştır. The World Tourism Marketing shows influences of globalization related with tourism system. The World Tourism Marketing is an action that brings tourists to producers of touristic products and services direct or throw the travel agencies and tour operators. In the World Tourism Marketing there are countries, which are in competition for their powerful image. The image of country is a tourist?s view of opinions and aspects about a country. In this study were investigated Kazakhstan?s touristic potential and image. The Turkey market was been selected, while the World Tourism Marketing was being investigated. The opinions of travel agencies about Kazakhstan?s image were being studied as marketers? aspects. The questionnaire study was applied to travel agencies, which is located in Turkey and become members of TURSAB (The Association of Turkey travel agencies). The data were gathered by questionnaire and SPSS 17.0 for Windows was utilized to analyze the data of the survey and frequency distribution, factor, correlation and One Way ANOVA were used. The results were interpreted through the information in literature research. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Kazakistan = Kazakistan ; Seyahat acenteleri = Travel agencies ; Turizm işletmeciliği = Tourism business ; Turizm işletmeleri = Tourism businesses ; Turizm pazarlaması = Tourism marketing ; Turizm potansiyeli = Tourism potential ; Uluslararası turizm = International tourism ; İmaj = Image |
en_US |
dc.title |
Uluslararası turizm pazarında Kazakistan'ın imajı: Geçmişi, şimdiki durumu ve geleceği |
en_US |
dc.title.alternative |
The image of the Kazakhstan in the world tourism market: The last, nowdays and next |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |