dc.description.abstract |
Günümüzde teknoloji ve tıptaki gelişmelerle kalp yetmezliği olan hastaların hastanede yatış süresi kısalmakta, hemşireler teknik bakıma öncelik vermekte, hastalara eğitim yapılamamakta ya da yetersiz olmaktadır. Bu durumda, hastanın hastanede kaldığı sürenin, eğitim yönünden etkin kullanılması önem kazanmaktadır. Zamanın etkin kullanılamamasının nedenlerinden biriæ hemşirelerin hasta için önemli olduğunu düşündüğü konularla, hastanın öğrenme gereksinimi duyduğu konuların farklı olmasıdır. Bu araştırmanın amacıæ kalp yetmezliği olan hastaların öncelikli öğrenme gereksinimlerini ve hemşirelerin öğrenilmesini önemli bulduğu eğitim konularını saptamaktır Araştırmanın örneklemini Adana ilinde Adana Numune Fatma Kemal Timuçin Kalp Merkezi, Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi ve Adana Başkent Hastanesi'nin Kardiyoloji veya Koroner Yoğun Bakım kliniklerinde en az üç aydır çalışmakta olan 36 hemşire ve aynı hastanelerde yatan 18 yaş ve üstünde olan New York Kalp Derneği (NYHA) sınıflamasına göre düzey II ve III olan hastalık tanısı hakkında bilgilendirilmiş 129 hasta oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak tanıtıcı özellikler anket formu ve kalp yetmezliği ile ilgili eğitim konularının yer aldığı soru kartları kullanılmıştır. Hasta ve hemşirelere eğitim konularını içeren 13 kart verilmiştir. Her iki gruptan da öğrenilmesini önemli buldukları eğitim konularını öncelik sırasına göre, en önemli kart en üste gelecek şekilde sıralamaları istenmiştir. Araştırmada verilerin analizinde frekans ve yüzde tanımlayıcı istatistik yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda kalp yetmezliği olan hastaların eğitim gereksinimleri ile hemşirelerin bu konudaki düşünceleri farklı bulunmuştur. Hastaların çoğunun çok önemli bulduğu konuların hemşireler tarafından önemsiz olarak değerlendirildiği, ya da hastaların önemsiz olarak değerlendirdiği bir konunun hemşireler tarafından çok önemli bulunduğu saptanmıştır. Bu sonuçlara göre kalp yetmezliği olan hastaların eğitim planına dahil edilmesi ve eğitime başlamadan önce öncelikli öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi önemlidir. Anahtar Kelimeler: kalp yetmezliği, eğitim gereksinimleri, hemşirelerin düşünceleri Today with the development in technology and medicine, treatment time of patients with heart failure is getting shorter, the nurses give high priority to tecnical care, the patients are not educated or it proves to be insufficient. Under these circumstances, efficient using of the time spent by the patient in hospital gets impotance. One of the reasons of the time not being spent efficiently is the difference, between the subjects that the nurses think they are important for the patients and the subjects the patients need to learn. The objective of this survey is to determine the underlying learning needs of the patients with heart failure and education subjects that the nurses think they are important to learn.. the survey included 36 nurses (working in cardiology or coranary intensive care clinics of Adana Numune Fatma Kemal Timuçin Cardiac Center, Çukurova Universty Medical Faculty Balcalı Hospital and Adana Başkent Hospital in Adana for at least 3 months) and 129 patients (staying in the same hospital, 18 years- old or more, New York Heart Assosiciation class II-III acquainted with the diagnonosis). As data collecting tools, introductory features survey from and question cards that include education subjects abour heart failure are wed patients and nurses were given 13 cards which included education subjects. Both groups were wanted to rank the educations sujects according to priority by putting the most important one on the top which they think it is important to be learnt. İn the survey, frequency and percentage defination statistic methods were used for the analysis of the data. At the end of research, the education requirement of the patients with heart failure and the nurses' throughts about this have proved to be different. İt has been established that the subjects most of the patients find very important are considered to be unimportant by the nurses or a susubject considered to be unimportant by the patient is found very important by the nurses. According to these results, the patients who have heart failure are to be in the education plan and before being educated, it is important to determine the underlying learning needs. Key Words: heart failure, education needs, nurses' thoughts |
en_US |