DSpace Repository

İzmir ilinde bulunan II. basamak devlet hastanelerinde çalışan sağlık personelinin özdeğerlendirme modelini algılama düzeyleri

Show simple item record

dc.contributor.author Kiremitçi, İpek
dc.date.accessioned 2015-11-25T14:41:44Z NULL
dc.date.available 2015-11-25T14:41:44Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/10124 NULL
dc.description.abstract Özdeğerlendirme, sağlık kurumlarına geliştirilmesi gereken ve güçlü oldukları alanların belirlenmesine olanak tanımaktadır. Elde edilen bu bilgiler doğrultusunda da sağlık kurumları politika ve stratejilerini daha akılcı biçimde belirleyebileceklerdir. Aynı zamanda elde edilen bu bilgiler doğrultusunda sağlık kurumlarının gelecek planlarını da yönlendirebileceklerdir. Amaç: Çalışmanın temel amacı II. Basamak sağlık kurumlarında sağlık çalışanlarının özdeğerlendirme modelini algılama düzeylerinin belirlenmesidir. Yöntem: Yapılan bu araştırmanın örneklemini İzmir merkezde bulunan II. Basamak Devlet Hastanelerinde çalışan 488 sağlık personeli (Hekim, Hemşire ve Diğer Pers.) (%40,66) oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, Malcolm Baldrige Ulusal Mükemmellik Ödülleri, Sağlık Hizmetleri Kriterleri doğrultusunda geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Sağlık personelinin mükemmellik modeline ilişkin algıları, beşli likert tipi ölçek ile ölçülmüştür. Verilerin analizinde öncelikle geçerlilik ve güvenilirlik analizleri yapılmıştır. Daha sonra tanımlayıcı istatistikler, t testi, ANOVA testi, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Bulgular: Hastanede mükemmelliğini etkileyen en önemli faktörleræ süreç yönetimi, hasta odaklılık ve stratejik planlama olarak tespit edilmiştir. Hastane kalitesini etkileyen faktörler ise önem sırasına göre süreç yönetimi, hasta odaklılık, stratejik planlama ve ölçme, analiz ve bilgi yönetimi olarak tespit edilmiştir. Sağlık çalışanlarının demografik özelliklere göre de iş mükemmelliği algılarında farklılıklar olduğu saptanmıştır. Sonuç: Çalışmanın sonuçları, II Basamak sağlık kurumlarında sağlık çalışanlarının mükemmellik algılarını geliştirmek ve mükemmelliğe ulaşılması amacıyla hastane yönetiminin öncelikle süreçlere dayalı bir sistem oluşturmaları, hasta odaklı olmaya önem göstermeleri ve stratejik planlama ile faaliyetlerini planlamaları gerekliliği ortaya çıkmıştır. Mükemmellik ile ilgili algılar demografik özelliklere bağlı olarak değiştiğinden bu farklılıklarında göz önüne alınarak gerekli düzenlemelerin yapılması gerekmektedir. Anahtar kelimeler: Özdeğerlendirme, İş Mükemmeliği, Sağlık Kurumları, Mükemmellik Modelleri Healthcare organizations can indentify the areas need improvement and strong areas of organization by self-assessment models. Healthcare organizations can develop policies and strategies in the field of research results. At the same time these results will be able to help organizations to prepare plans for future. Aim: The aim of the study is to determine the self assessment perceptions of the healthcare workers working in the state hospitals in İzmir. Method: The sample of this study is composed of 488 healthcare workers (40,66%) employed in public hospitals in İzmir. Questionnaire form was developed from the Malcolm Baldrige National Excellence Award Healthcare Criteria and adapted into Turkish as a to collect data.. Perceptions of healthcare workers related to business excellence have been measured by a 5-point Likert scale. Factor analysis and reliability analysis of the data were conducted first. Descriptive statistics, t test, one-way ANOVA, correlation and regression are used in the analysis of data. Findings: The most important factors of hospital excellence were identified as process management, focus on patient and strategic planning. The business excellence factors have a great influence on hospital quality, as well. These factors can be listed as process management, focus on patient, strategic planning and measurement, analysis and knowledge management, according to their importance. It is identified that some socio-demographic characteristics of healthcare workers effected the perception of the excellence. Conclusion: In the results of the study, to improve the excellence perceptions of healthcare workers and achieve the business excellence in healthcare organizations, hospitals managerial team has to focus on processes, give importance to be more patient oriented and plan their activities according to their strategies. Perception of the excellence can be varied according to socio-demographic characteristics thus required arrangements must be planned in the field of these varieties. Keywords: Self-assessment, Business Excellence, Healthcare Organizations, Excellence Models. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title İzmir ilinde bulunan II. basamak devlet hastanelerinde çalışan sağlık personelinin özdeğerlendirme modelini algılama düzeyleri en_US
dc.title.alternative Healthcare workers' perceptions of self assessment model in second stage hospitals in İzmir en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account