DSpace Repository

ANALYZING TURKISH SHIP MANAGEMENT COMPANIES' EXPECTATIONS FOR THE STUDENTS OF DOKUZ EYLÜL UNIVERSITY MARITIME FACULTY

Show simple item record

dc.contributor.author ÇAKIR, Erkan
dc.contributor.author NAS, SELÇUK
dc.contributor.author ZORBA, YUSUF
dc.date.accessioned 2015-09-08T16:31:03Z NULL
dc.date.available 2015-09-08T16:31:03Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/873 NULL
dc.description.abstract Bologna process is a European reform process which aims to create EuropeanHigher Education Area by 2010. In this period, the education institutions are expected todevelop programs considering determined knowledge, skill and abilities for the graduates.The aim of this study is to determine the knowledge, skills and abilities required for thegraduates which will be graduated from Dokuz Eylül University Maritime Faculty throughBologna principles. Within this framework, 20 ship management companies, called asexternal stakeholders, were asked to give feedbacks for the graduates who have worked intheir companies. Also these companies were asked about the expectation and suggestionsfor the knowledge, skills and abilities of the students. Besides they were asked regardingthe advice they could give for the Faculty. In this research, structured interview questionshave been used. In consideration of the obtained data, it is aimed to determine studies andprograms required within Bologna process period by revealing negative and positiveaspects, overcoming the deficiencies and improving the abilities. Bologna süreci, 2010 yılına kadar Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayıhedefleyen bir Avrupa reform sürecidir. Bu süreç içinde eğitim kurumlarından beklenenpaydaşları (işveren, öğrenci, mezun, akademisyen) ile birlikte; ulusal ve sektörel yeterlilik doğrultusunda, kurum misyonuna ve akreditasyon ölçütlerine uygun, kalite güvencesistemiyle denetlenebilen yeterliliklere dayanan, bilgi, beceri ve yetkinliklere sahipprogramlar geliştirmeleridir.Bu çalışma, Bologna ilkeleri doğrultusunda Dokuz Eylül Üniversitesi DenizcilikFakültesi mezunlarının sahip olması beklenen bilgi, beceri ve yetkinliklerinin ortayaçıkarılması sürecini kapsamaktadır. Bu kapsamda çalışmamıza katılan 20 gemi işletmesinebu gemi işletmelerinde çalışan mezunlarımız, staj yapan öğrencilerimiz hakkında bilgi,beceri, yetenek ve örf-adet konularında öğrencilerimizi puanlamaları istenmiş, ayrıcaokulumuza ne gibi tavsiyelerde bulanabilecekleri hakkında sorular yöneltilmiştir. Eldeedilen veriler ışığında mezunlarımızın ve aktif olarak eğitim gören öğrencilerimizin eksikyönleri ve artılarını ortaya çıkararak, okulumuzun bu eksiklikleri gidermek ve artı yönlerindaha geliştirilmesini sağlamak amacıyla Bologna süreci kapsamında okulumuzun ne gibiçalışmalar ve programlar geliştirebileceğini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi en_US
dc.subject <p>Bologna süreci, paydaş analizi, DEF mezunları,Bologna process, stakeholder analysis, graduates of MET<br _mce_bogus="1"></p> en_US
dc.title ANALYZING TURKISH SHIP MANAGEMENT COMPANIES' EXPECTATIONS FOR THE STUDENTS OF DOKUZ EYLÜL UNIVERSITY MARITIME FACULTY en_US
dc.title.alternative TÜRK GEMİ İŞLETME ŞİRKETLERİNİN DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDEN BEKLENTİLERİNİN ANALİZİ en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account