DSpace Repository

E-okul sistemi uygulaması hakkında okul yöneticilerinin görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author İBİL, Hatice
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:47:52Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:47:52Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6952 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulanmakta olan e-Okul Projesi kapsamında kullanıma açılan e-Okul Sistemi hakkında okul yöneticilerinin görüşlerinin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Okul yöneticilerinin yetki ve sorumlulukları çerçevesinde, okullardaki görevlerini gerçekleştirirken e-Okul Sisteminden ne ölçüde yararlandıkları; sistemin sağladığı yararların ve kullanımından kaynaklanan sıkıntıların olup olmadığı; merkezden ve yerinden yönetim biçimlerinden yola çıkarak, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okulların yöneticilerinin, merkezi bir sistem olan e-Okul uygulanmasına ilişkin düşüncelerinin neler olduğunun saptanmasına çalışılmıştır._x000B_Araştırmada,2011-2012 eğitim öğretim yılında, İzmir İli sınırları içinde yer alan Balçova, Çiğli, Selçuk, Buca, Menemen ve Torbalı ilçelerinde bulunan ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında (215) görev yapan okul yöneticileri (668) örneklem olarak alınmıştır. Örneklem alınırken Tabakalı Örnekleme Yöntemi kullanılmıştır. Gelişmişlik düzeylerine göre tabakalarda yer alan ilçeler ve yönetici sayıları belirlendikten sonra Basit Tesadüfi Örnekleme Yöntemi ile örneklemi oluşturan ilçeler seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak ?e-Okul Sistemi Uygulaması Hakkında Okul Yöneticilerinin Görüşleri Ölçeği? kullanılmıştır._x000B_Araştırma süreci sonunda elde edilen sonuçlara göre; okul yöneticilerinin e-Okul Sistemi uygulamasına ilişkin görüşleri arasında; yaşlarına, kıdemlerine, eğitim durumlarına, günlük internet kullanım sürelerine, görev yaptıkları okulun eğitim şekline, büyüklüğüne (öğrenci ve sınıf sayısına) göre anlamlı bir fark bulunmamaktadır. Cinsiyetlerine, görevlerine, görev yerlerine, okul düzeylerine ve ilçelerin gelişmişlik düzeylerine göre anlamlı farklılığın bulunduğu tespit edilmiştir. In this study, it is aimed to determine what are the views of school administrators about the e-School Project, which is implemented by the Ministry of Education. Within the framework of authorization and responsibilities of school administrators, These have been tried to be detected as follows; what are the thoughts of, administrators of schools affiliated to the Ministry of Education about the implementation of e-school which is a centralized system taking base of forms of centralized and decentralized management, ; to what extent they benefit from the e-School System while performing their duties in schools; whether or not there is any problem due to the use of the system and what are the benefits of the system._x000B_In the study, school administrators (668) who work in primary and secondary schools (215) of Balcova, Cigli, Selcuk, Buca, Menemen and Torbalı located in the province of Izmir, in the academic year 2011-2012, were selected as sample. Stratified sampling method was used while taking sample. Districts that make up the sample were selected by simple random sampling method according to their level of development after having determined the numbers of the administrators and the districts situated in layers. Scale of Opinions of School Administrators on Implementation of e-school system was used as a data collection tool._x000B_According to the results obtained at the end of the research process; among the opinions of school administrators regarding the implementation of e-school system; there is no significant difference according to age, seniority, education levels, total duration of daily internet usage, the education type and the size (the number of students and classes ) of the school they work at. It was concluded that there were significant differences in compliance with gender, duties, places of duty, types of schools and levels of development of the districts. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Elektronik erişim = Electronic access ; Elektronik okul = Elektronic shool ; Elektronik okul = Elektronic shool ; Eğitim yönetimi = Educational administration ; Okul yöneticileri = School administrators ; Yöneticiler = Managers ; İnternet = Internet en_US
dc.title E-okul sistemi uygulaması hakkında okul yöneticilerinin görüşleri en_US
dc.title.alternative Opinions of school administrators about the application of e-okul system en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account