DSpace Repository

İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE EŞLİKLİ ÇALMAYA DAYALI KEMAN EĞİTİMİNİN ENTONASYON, ÖZGÜVEN VE TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Show simple item record

dc.contributor.author BİLEN, SERMİN
dc.contributor.author Ergen, Demet
dc.date.accessioned 2015-10-20T13:52:21Z NULL
dc.date.available 2015-10-20T13:52:21Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5113 NULL
dc.description.abstract Bu arastırmanın amacı, ilköğretim düzeyinde eslikli çalmayadayalı keman eğitiminin esliksiz çalmaya dayalı keman eğitiminegöre entonasyon, özgüven ve keman dersine karsı tutum üzerindekietkisini belirlemektir. Arastırma 2008-2009 eğitim - öğretimyılında, Balıkesir Hatice Fahriye Eğinlioğlu Đlköğretim Okulu'nda3., 4. ve 5. sınıfta öğrenim gören 30 öğrenci ilegerçeklestirilmistir. Arastırmada öntest - sontest kontrol grupludeneme modeli kullanılmıstır. Arastırma sırasında deneygrubunda (n=15) eslikli çalmaya dayalı keman eğitimi, kontrolgrubunda (n=15) ise esliksiz çalmaya dayalı keman eğitimiuygulanmıstır. Arastırmada veriler, Piers- Harris Öz- KavramıÖlçeği, Keman Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve EntonasyonDeğerlendirme Formu ile toplanmıstır. Arastırma bulguları, eslikliçalmaya dayalı keman eğitiminin entonasyon, özgüven ve kemandersine karsı tutum üzerinde anlamlı düzeyde (p<.05) daha etkiliolduğu yönündedir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Keman Eğitimi, Eslikli Çalma, Entonasyon,Özgüven, Keman Dersine Karsı Tutum, Violin Education, Playing with Accompaniment,Intonation, Self-Confidence, Attitude toward Violin Course en_US
dc.title İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE EŞLİKLİ ÇALMAYA DAYALI KEMAN EĞİTİMİNİN ENTONASYON, ÖZGÜVEN VE TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ en_US
dc.title.alternative en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account